به گزارش ایرنا ، محمدحسین رحیمی زاده، در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: افراد با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال با استفاده از فضای مجازی به سمت مواد منفجره می روند که باید در این زمینه تدابیری اندیشید بدون اینکه ایجاد شبهه در تبلیغ استفاده از مواد متحرقه شود تا از آسیب هایی که استفاده از مواد منفجره خطرناک به دنبال دارد پیشگیری کرد.
وی تصریح کرد : امسال جرائم فضای مجازی افزایش پیدا کرده است که باید با توجه به آن نیاز است با تشکیل کارگروهی متشکل ازمسئولان سپاه ، پلیس فتا ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نهاد هایی به صورت تخصصی در این حوزه کار کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه به در نظر گرفتن مکان هایی برای استفاده از وسایل تفریحی امن خانواده‌ها در چهارشنبه آخر سال اشاره کرد.
رحیمی زاده همکاری ادارات و نهاد های دیگر با نیروی انتظامی را نیز برای نظارت بر برگزاری برنامه چهارشنبه سوری و جلوگیری از آسیب ها و خطراتی که این روز به همراه دارد خواستار شد.
وی همچنین با ارائه توضیحاتی در ارتباط با روند کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت : این شورا نقش حمایتی در پیشگیری از جرائم دارد که باید نسبت به مصوباتی که در این شورا تصویب می شود اهتمام داشت.
این مسئول فعالیت های انجام شده در حوزه صیانت از خانواده در شهرستان میبد را ستود و اضافه کرد: برای جلوگیری از موازی کاری ها بنیاد صیانت از خانواده درمرکز استان تشکیل می‌گردد تا همه تشکل ها و ارگان در زیر مجموعه آن قرارگیرند و کارهایی که در ارتباط با مشکلات حوزه خانواده در میبد انجام شده به صورت استانی دنبال شود.

**مسئولان میبد در اجرای برنامه های مرتبط به دادگستری همکاری دارند
رئیس دادگستری شهرستان میبد نیزدراین نشست، توزیع حدود هفت هزار جلد کتاب ، برگزاری جلساتی در حوزه پیشگیری از جرائم ، راه اندازی انجمن های مختلف ، برگزاری جلسه های متعدد در حوزه خانواده با مسئولان شهرستان ، تهیه بروشور ها ، برگزاری نمایشگاه عکس ، پیگیری موضوعات فرهنگی در ایام عید و... از فعالیت های دادگستری میبد برشمرد.
علیرضا حسین بیکی همچنین همکاری فرماندار و دیگرمسئولان شهرستان در اجرای برنامه های مرتبط با دادگستری خوب توصیف کرد که نشان از دلسوزی و متدین بودن آنها دارد.

**مشارکت بسیجیان و نیروی انتظامی درپیشگیری از آسیب ها ستودنی است
دادستان میبد هم به اطلاع رسانی هایی که در ارتباط با برنامه چهارشنبه آخر سال می شود و نیز جمع آوری لاستیک ها در سطح شهر اشاره کرد و از همه دستگاه ها خواست هر دستگاهی به وسع خود در این ارتباط همکاری داشته باشد.
حمید رضا جعفری در ادامه با بیان فعالیت هایی که نیروی انتظامی در شناسایی و بازرسی محل های فروش مواد متحرقه و فعالیت های دیگری که در این ارتباط دارند ، مشارکت بسیجیان در اجرای برنامه های شورای تامین و در ارتباط با کنترل برنامه های چهارشنبه سوری و پیشگیری از آسیب ها را ستود.

** روشنگری و افزایش آگاهی و سواد فضای مجازی مهم است
در این نشست مدرس فضای مجازی و سواد رسانه ای با بیان مطالبی درارتباط با فضای مجازی به اهمیت روشنگری و افزایش آگاهی و سواد فضای مجازی در این حوزه اشاره کرد.
امین قانعی تصریح کرد: دوره تربیت معلم در این حوزه راهکار عملی است که به دنبال آن می توان درهمایش ها و برنامه های مختلف از طریق مدرس هایی که پرورش می یابند آگاهی و سواد مجازی را درسطح شهرستان افزایش داد و به مرور زمان نتایج آن را دید.
وی با اشاره به اینکه اکثر مردم نمی دانند اموال سایبری و حقوق سایبری چیست ، افزود : در کشورهای دیگرقبل از استفاده از فضای مجازی سطح سواد مردم را افزایش می دهند و ما نیز در این حوزه کار مانده بسیاری داریم.
مدرس فضای مجازی و سواد رسانه ای ضرورت تامین محتوا در فضای مجازی با استفاده از تکنیک های اقناع را ذکر کرد و گفت : تولید محتوا باید ارزش داشته باشد به گونه ای با یک محتوای خوب 70 میلیون مخاطب جذب شود.
وی همچنین به فراهم کردن امنیت سخت افزاری و امنیت کاربری در فضای مجازی اشاره کرد.
از دیگر مسائل مطرح شده درنشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد محاسن فضای مجازی علی رغم آسیب های آن ، لزوم ارائه آموزش در ارتباط با فضای مجازی ، پیشگیری از آسیب ها به جای برخورد ، کنترل جمعیت در منطقه ده آباد در سال گذشته در روز چهارشنبه آخر سال ، تخلیه سطل های آشغال با توجه آتش زدن این سطل در سال گذشته توسط اشرار، اطلاع رسانی مزاحمت ها و... بود.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.