به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی چهار‌شنبه‌ شب در جمع طلاب حوزه علمیه کوثر خواهران شهرستان افزود: آن حضرت به‌حق همسری مهربان و مادری دلسوز برای تمام دوران خلقت عالم است.
وی با تبریک ایام ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام (س) و ولادت امام خمینی(ره) اظهار داشت: مادران با الگو گرفتن از بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س ) همت خود را در تربیت اسلامی فرزندان خود به‌کارگیرند.
امام جمعه ابرکوه ادامه داد : حضرت فاطمه (س) در دوران عمر کوتاه خود از ولایت دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید و جان پاک و نورانی خود را در راه خدا فدا کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ ویژه بانوان باید بیش‌ از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به ‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.
حسینی ادامه داد: زنان و بانوان مسلمان، سیره عملی و اخلاقی و عبادی آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار دهند و هویت از دست‌رفته زن را در این عصر غفلت و ظلمت، بازیابند.
وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) فقط اسوه فاضله زنان نبود بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه بخشی از جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در برگرفت.
حسینی همچنین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعد از ائمه اطهار (ع) شخصیتی بی‌نظیر در احیای اسلام ناب محمدی (ص) بود.
هم‌اکنون حدود 100 طلبه در 2 حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) برادران و حوزه علمیه خواهران ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.
20 جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)( هشتم قبل از هجرت ) است و در تقویم ایران این روز به نام روز زن نامگذاری شد، همچنین این روز، سالروز تولد امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.