هشتم بهمن ماه جاری نامه معرفی سعید نمکی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
رییس جمهوری براساس اجرای اصل 133 قانون اساسی وی را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد
به گزارش ایرنا ، ایرج حریرچی روز یکشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد اظهار داشت: تداوم برنامه طرح سلامت، به معنای آن نیست که اشکالات و نواقص این طرح نباید رفع شود بلکه با نگاه انتقادگونه‌ای که رئیس جمهوری دارد قطعا، حرکت هایی برای رفع نقاط ضعف انجام می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در شورای امنیت غذایی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌هایی در شورا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی انجام شده و از این لحاظ یزد که از دیرباز هم به لحاظ بهداشتی و هم به لحاظ ارائه خدمات درمانی وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان‌ها داشت ، وضعیت مطلوبی دارد.
قائم مقاوم وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد پزشک به جمعیت، کیفیت خدمات و اعتماد مردم به این موارد موجب شهرت بخش بهداشت یزد در استان های همجوار شده است ، تصریح کرد: در دوران تلخی که دریافت های غیرقانونی و زیرمیزی به رویه تلخی در برخی نقاط تبدیل شده بود این موضوع در یزد صفر یا در حد نادر بود و حتی تعرفه‌های بخش خصوصی هم مثل بخش دولتی و یا شبه دولتی بود.
حریرچی در ادامه مهمان نوازی بالا ، رعایت انصاف و سطح بالای خدمات را از دیگر عوامل موفقیت بخش بهداشت و درمان یزد دانست و افزود: همین مسائل موجب شده تا همواره این استان ، میزبان مردم دیگر استان‌ها برای سلامت و درمان باشد در حالی که شرایط برای دریافت خدمات درمانی در سایر استانها نیز وجود دارد.
وی تأکید کرد: توقع ما از سایر نقاط کشور این است، طوری عمل کنند تا این جابه جایی ها کمتر شود و کمتر شاهد سفرهای مردم از یک استان به استان دیگر برای بحث سلامت و بهداشت باشیم.
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال گفت: همه این نکات مثبت به این معنا نیست که یزد با مشکلاتی که دیگر استان‌ها با آن روبرو هستند مواجه نیست بلکه یزد هم با مشکلاتی از جمله تاخیر در پرداخت‌ها درگیر است.
وی ادامه داد: ضمن آنکه وضعیت استان در برخی شاخص ها همچون بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، چاقی و اضافه وزن ، مناسب نیست و باید نسبت به آن توجه لازم صورت گیرد.
در این جلسه گزارشی از سند سلامت و نیز سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در استان یزد ارائه شد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.