به گزارش ایرنا مجتبی فرهمند عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روند رسیدگی تائید صلاحیت شهردار مراکز استان‌ها طبیعی است و حکم بسیاری شهرداران شهرهای کشور همین مسیر را طی کرده است.
وی اظهار داشت: البته در مورد شهر یزد با توجه به شرایط خاص و در پیش بودن نوروز 98 و تعیین تکلیف این موضوع بیشتر احساس می شود، امیدواریم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
شهردار منتخب یزد تصریح کرد: در هر صورت تابع ضوابط و قوانین و مقررات کشور است و آماده خدمت به مردم شهر یزد و استان هستم.
فرهمند ادامه داد: به نظرم هر فردی که برای شهرداری یزد انتخاب می شود باید به ارزش‌ها و قابلیت‌های تاریخی آن توجه داشته باشد زیرا هویت تاریخی یزد در دنیا منحصربه‌فرد است.
وی با بیان اینکه شهردار باید ارزش‌های شهر را هم خوب شناسایی و در جهت توسعه و معرفی هرچه بیشتر آن تلاش کند، افزود: « انشاء الله اگر توفیقی بود و به عنوان شهردار انتخاب شدم باعث افتخار من است اما اگر به هر دلیلی امکان‌پذیر نبود از عشق و علاقه‌ام به این شهر و شهروندان هم کم نخواهد شد و در هر سنگری که باشم عاشق شهر و مردمان آن هستم تمام تلاشم را در جهت پیشرفت و توسعه استان انجام خواهم داد».
شهردار منتخب شورای یزد در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد پست‌های پیشنهادی در تهران نیز افزود: در این زمینه صحبت‌هایی شده است، تا وقتی در یزد هستیم به چیزی دیگر جز فعالیت در این شهر فکر نخواهم کرد.
مجتبی فرهمند 19 آبان ماه 1397 با کسب اکثریت آرا از میان 20 داوطلب انتخاب شد اما هنوز باگذشت چند ماه حکم وی از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است
وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است و بیش از چهار سال مدیر پایگاه پژوهشی یزد بود و مسئولیت ثبت 200 هکتار از 750 هکتار مساحت بافت تاریخی شهر یزد از سوی یونسکو را بر عهده داشت.
احکام شهرداران منتخب شهرهایی که جمعیت آن بیش از 200 هزار نفر است از سوی وزارت کشور صادر می شود و کمتر از آن از سوی استاندار همان منطقه صادر خواهد شد.

** کاهش 40 درصدی تخلفات ساختمانی
فرهمند در ادامه از کاهش 40 درصد تخلفات ساختمانی در یزد امسال خبر داد و گفت: آگاهی سازی ، فرهنگ‌سازی و اعتماد مردم در کاهش این موضوع نقش مهمی داشت ، اگر مردم به مدیریت شهری اعتماد کنند مشارکت پذیر خواهند بود سابقه تاریخی نشان می هد مردم این شهر جزو با سابقه ترین و مشارکت پذیرترین مردمان کشور هستند.
وی افزود: اگر در مدیریت شهری درست برنامه ریزی شود و مردم اعتماد کنند قطعا مردم شهرداری را در امور مختلف همراهی و مشارکت خواهند کرد.

** رفع نیازهای خیابان قیام
شهردار منتخب یزد با اشاره به طرح خیابان قیام هم گفت: با تعامل و همفکری بازاریان نیازهای این خیابان برای رونق بیشتر آن رفع خواهد شد، مبلمان شهری ، توسعه پارکینگ‌ها، توجه به فضای سبز و رویدادهای فرهنگی ازجمله این نیازهاست
وی افزود: نیازهای یادشده حاصل همفکری با بازاریان بود که به این جمع‌بندی رسیدیم البته تغییری در طرح قبلی آن صورت نخواهد گرفت.

** معرفی شهر یزد به عنوان شهر نساجی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در ادامه با اشاره به برخی اقدامات در زیباسازی شهر در آستانه سال نو افزود: امسال در عید نوروز یزد را به‌عنوان شهر نساجی معرفی خواهیم کرد المان‌ها و فضاسازی شهر برگرفته از تولیدات و محصولات این صنعت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌صد نقطه شهر برای نصب المان‌ها انتخاب شده است که خاص شهر یزد و طراحی شد.

**طرح جامع رویکرد حفاظت بافت تاریخی
شهردار منتخب یزد در ادامه با بیان اینکه نتیجه ثبت جهانی ، رسیدن به طرح جامع حفاظت محور است گفت: در شورای عالی معماری کشور طرح جامع رویکرد حفاظت از بافت تاریخی تصویب‌شده است.
وی تصریح کرد: معتقدم عرگونه توسعه شهر یزد از مسیر حفاظت بافت تاریخی خواهد بود اینکه همیشه تقابل بین حفاظت و توسعه وجود دارد در شهر یزد برعکس است.

**یزد به‌شدت با فقدان فضای عمومی روبروست
فرهمند با بیان اینکه یزد به‌شدت با فقدان فضای عمومی روبروست یادآور شد: تلاش ما برای افزایش فضاهای عمومی با رویکرد دوچرخه‌سواری، سلامت‌محوری و پیاده‌روی در شهر خواهد بود که باید آن را فراهم کنیم.

** بهسازی پارک‌های یزد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در ادامه ارتقاء کیفی پارک‌های شهر را ازجمله اقدامات این معاونت بیان کرد و افزود: این اقدام از پارک باغ ملی آغاز شد به این پارک حدود ۵۰ سال رسیدگی نشده بود، اکنون با تغییر و تحولاتی که انجام‌شده است ، مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و پنج پارک دیگر نیز با الگو گیری از این پارک، در دستور کار داریم.
وی خاطرنشان کرد: این پارک‌ها شامل پارک بزرگ آزادشهر در منطقه چهار شهرداری، پارک آزادگان در منطقه سه شهرداری، پارک ملت در منطقه یک، پارک وحشی بافقی در منطقه بافت تاریخی و پارک مارکار در منطقه 2 شهرداری است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در ادامه گزارشی از فعالیت های این معاونت در یک سال گذشته ارائه کرد و به سئوال های خبرنگاران پاسخ داد.
2088/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.