در این سه سال، فراز و نشیب های فراوانی، روبروی سینما تفت بوده و در زمان های مختلف به دلایل متعدد با تعطیلی و وقفه هایی همراه بوده است.
کمدی(طنز)، کودک و نوجوان، اجتماعی و دفاع مقدس به ترتیب، استقبال موضوعی مردم تفت از سینما است به گونه ای که اختلاف زیادی بین فروش فیلم های طنز در 'سینما دیدار' تفت با دیگر فیلم ها به خصوص فیلم های اجتماعی وجود دارد.
اغلب تماشاگران سینما در تفت را بانوان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.
اما وضعیت سینما در تفت چندان خوب نیست و نیاز به حمایت و همراهی مردم و مسئولان دارد؛ همه باید کمک کنند تا سینما در تفت، پابرجا بماند و همه باید به این باور برسند که تفت هم سینما می خواهد زیرا وجود سینما در هر شهری یکی از مهمترین شاخص های فرهنگی آن شهر است.
علی رغم اینکه سه سالی است که سینما در تفت شکل گرفته ولی همواره با فراز و نشیب ها و برخی تنگ نظری ها همراه بوده که سبب شده که امروزه علی رغم تلاش های فراوان مدیریت جدید سینما دیدار تفت، آنچنان که باید و شاید این بخش در تفت رونق نداشته باشد.
این امر می طلبد تا مسئولان عنایت بیشتری به سینما و رشد آن در تفت داشته باشند و مردم هم با حضورشان در سینما به رونق آن کمک کنند.
اما مدیریت قبلی سینما، با دفاتر فیلم، تسویه حساب نکرده و این در حالی است که اداره کل ارشاد استان سینما را از آن مدیر تحویل گرفته، در مزایده قرار داده و به مدیر جدید تحویل داده است.
اکنون مدیریت جدید با مشکل اکران فیلم مواجه شده به گونه ای که موسسات معروف پخش فیلم با این سینما همکاری ندارند و علی رغم نامه نگاری های متعدد و پیگیری های مختلف با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، پس از گذشت پنج ماه هنوز این مشکل برطرف نشده و آنچه باقی مانده تحمل ضرر پرداخت اجاره بهای سینما است.
این مشکل در جلسه ای به تاریخ دوشنبه 19 آذرماه در محل فرمانداری تفت با حضور نماینده تفت و میبد، مدیرکل ارشاد اسلامی استان و فرماندار تفت بررسی شد.
در این نشست، حاضران از ارائه راه حل هایی سخن گفتند اما پس از گذشت بیش از 2 هفته، هنوز اتفاق خوبی نیفتاده است.
تفت، فقط یک سینما دارد و اگر مایل هستیم تا جوانان و نوجوانان ما در این شهرستان، سرگرم فعالیت های فرهنگی سالم باشند باید مقدمات آن را فراهم کنیم که قطعا رسیدگی به مشکلات تنها سینمای این شهرستان می تواند بخشی از این راه حل باشد.
'حمید رضا پهلوان باقری' - مدیر سینما دیدار تفت
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.