به گزارش عصر روز شنبه روابط عمومی دادگستری یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای شورای پایگاه بسیج شهیدین دادگستری افزود: انتظار مردم از دستگاه قضایی به حق و مهم است و باید به عنوان یک نهاد حاکمیتی و دارای شان قانونی به مسائل ورود کند و مشکل را حل نماید.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی نماد حاکمیت اسلامی است و نباید تنها به گزارش و شکوائیه های رسیده به دادگستری رسیدگی کند بلکه باید با پیروی از امیر مومنان حضرت علی (ع) در میان مردم حاضر شده و حل مشکلات مردم را پیگیری نماید.
امام جمعه یزد تصریح کرد: مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فردی آحاد جامعه باید مورد رصد و نظارت دستگاه قضایی باشد تا امور با صحت و سلامت انجام پذیرد.
ناصری، گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، رانت خواری و بسیاری از مسائل دیگر که مردم دچار آن شدند را به عنوان نمونه ذکر کرد و گفت: در ماه های اخیر دستگاه قضایی به بسیاری از این امور وارد شده و اثر گذار هم بوده است.
وی تاکید کرد: ورود دستگاه قضایی به حل بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم و اثر بخش است چرا که بر اساس موازین قانونی و علم و اطلاع انجام می شود و همین امر بر اثر گذاری کار می افزاید.
امام جمعه یزد، خلوص در عمل و انجام کار برای جلب رضایت پروردگار را بسیار مهم ذکر کرد و بیان داشت: اگر کار با نیت خالص و برای رضایت خدا انجام گیرد و ما همواره خدا را ناظر و حاضر بر کار خود ببینیم، تمامی امورمان با خیر و صلاح پیش می رود.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.