حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 65 میلیارد ریال مستمری در استان یزد به سرپرست خانوارهای روستایی و عشایری پرداخت شده است.
وی جمعیت مشمول این صندوق را در استان یزد با توجه به محدودیت سنی 18 تا 50 سال ، 56 هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 21 هزار و 722 هزار نفر در این صندوق بیمه پرداخت کرده اند که بیش از 38 درصد ضریب نفر زایی بیمه در استان یزد است.
ابراهیمی تصریح کرد: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق می شوند و دولت نیز 10 درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می کند.
این مسوول، میزان پرداخت حق بیمه در صندوق یاد شده را ماهیانه بین حداقل 200 و حداکثر 450 ریال اعلام کرد و افزود: دولت نیز در نقش کارفرما معادل 2 برابر این رقم را پرداخت می کند.
وی یاد آور شد: کشاورزان،روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری می‌توانند عضو این صندوق اجتماعی شوند.
وی تعهدات دراز مدت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد را در قبال بیمه شدگان، حمایت از قشر کشاورز و دامدار و همچنین پرداخت مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و فوتی اعلام کرد.
این مسوول با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور است بیان کرد: این صندوق در راستای تحقق اصل 29 قانون اساسی به منظور بهره مندی قشر روستایی، کشاورز و عشایر تشکیل شده است.
وی همچنین تعداد بیمه شدگان شهرستان بافق را 557 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 59 نفر در حال دریافت مستمری ماهیانه هستند.
ابراهیمی افزود: از جمعیت بیمه شده شهرستان بافق تنها 157 نفر آنها به طور مداوم و بدون وقفه حق بیمه خود را پرداخت می کنند.
13 آذر ماه در تقویم کشورمان به نام روز بیمه نام گذاری شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.