حسن ابراهیمی عصر روز سه شنبه در حاشیه نشست دهیاران و شوراهای روستایی شهرستان ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 2 هزار و 666 نفر مستمری دریافت می کنند.
وی با اشاره به خدمات این صندوق که یکی از چهار صندوق عمومی کشور است، اظهار داشت : از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 65 میلیارد ریال مستمری در استان پرداخت شد.
این مسئول بیان کرد: صندوق فعالیت خود را از سال 1384 با هدف حمایت از روستائیان ، عشایر و کشاورزان در کشور برای دریافت مستمری بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است .
ابراهیمی با تاکید بر اینکه کشاورزان ، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانه‌دار روستایی و عشایری می‌توانند عضو صندوق شوند، تصریح کرد: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق می شوند و دولت نیز 10 درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد: در این صندوق افراد 18 تا 50 سال ساکن روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت می توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ماهانه 200 هزار ریال و حداکثر 450 هزار ریال به عضویت صندوق در آیند و از حمایت ها و مزایای آن بهره مند شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد یادآور شد : هم اکنون 2هزار و 854 نفر از روستائیان ، کشاورزان و عشایر ابرکوه زیر پوشش این بیمه هستند.
ابراهیمی تصریح کرد: در ابرکوه 373 سرپرست خانوار روستایی ، عشایری و کشاورز در حال دریافت انواع مستمری هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد ضمن دیدار با بخشداران مرکزی و بهمن ابرکوه درنشست دهیاران و اعضای شورای اسلامی این شهرستان به بیان اهمیت بیمه و مزایای آن پرداخت .
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.