به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر این نماینده، محمدرضا تابش در دیدار مدیرکل استاندارد استان یزد افزود: در سال های اخیر، تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان به عنوان بزرگترین تولیدکننده کشور افزایش یافته است .
وی اضافه کرد: با تشکیل انجمن صنفی، خوشه فرآورده های کنجدی و پیگیری سازمان های مربوطه، شاهد روند نسبتا خوبی در این بخش هستیم هر چند بدلیل چالش های اقتصادی و تلاطم ارز، مشکلاتی در زمینه تامین کنجد وارداتی ایجاد شده است که می بایست وزارت صنعت و جهادکشاورزی، اقدامات حمایتی لازم را در این زمینه پیش بینی کنند.
تابش با تاکید بر برنامه ریزی جهت توسعه کشت این محصول در مناطق مستعد تولید کنجد در کشور عنوان داشت: اشتغال بالای این بخش در استان یزد و شهرستان اردکان، همچنین رویکرد مثبت مردم به محصولات کنجدی، لزوم افزایش کیفیت فرآورده های تولیدی را ضروری ساخته است و سازمان استاندارد نیز باید ضمن تعامل موثر با تولیدکنندگان، در جهت ارتقای سلامت محصولات تولیدی و تدوین استانداردهای لازم تلاش کند.
عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و پژوهشگاه استاندارد می توانند با همکاری یکدیگر در این زمینه موثر واقع شوند.
تابش اظهار داشت: بازاریابی محصولات کنجدی اردکان و ارتقای تکنولوژی تولید از جمله موارد مهمی است که تولیدکنندگان و دستگاه های متولی مد نظر داشته باشند تا تناسب منطقی بین میزان تولید محصولات کنجدی در استان و بازار فروش آن در کشور ایجاد شود.
نماینده مردم اردکان همچنین خواستار تدوین استانداردهای لازم و سند توسعه فرآورده های کنجدی با محوریت شهرستان اردکان به عنوان خاستگاه محصولات کنجدی ایران شد.
محمدحسین ماجدی مدیرکل استاندارد استان یزد نیز در این نشست به برنامه های در دست اقدام برای تدوین استانداردهای لازم در تولید محصولات کنجدی اشاره کرد و درخصوص اجرایی شدن برخی از اقدامات، درخواست پیگیری و مساعدت از نماینده مردم اردکان را نمود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.