حجت الاسلام زارع زاده عصر سه شنبه همزمان با روز وقف با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و دیدار با کارکنان این مرکز افزود: هرچند در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) ملاحظات بافت تاریخی در نظر گرفته می شود، اما نیازهای مردم متدین دارالعباده یزد و لزوم فعالیت های زیرساختی در این امامزاده نیز نباید نادیده گرفته شود.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم ماندگاری بسیاری از بناهای تاریخی و ثبت شده در فهرست میراث ملی و جهانی، موقوفه بودن آنهاست، اظهار امیدواری کرد با تعامل همه دستگاه های مرتبط، طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) به نحو مطلوبی انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد اظهار داشت: وقف در گذشته همه نیازهای یک منطقه را تامین می کرده و اکنون نیز می تواند چنین نقشی در جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام زارع زاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف، مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: اوقاف تشکیلات دولتی است وقف از سالیان دور وجود داشته و باید این مهم در جامعه ترویج یابد.
وی خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری رسانه ها، دستگاه ها و نهادهای استان یزد با اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد می تواند به ترویج بیش از پیش سنت حسنه وقف کمک شایانی کند.
کمیته میراث جهانی یونسکو روز 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اکثریت آرا بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.
تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای اجرای طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد که در محدوده بافت تاریخی این شهر قرار دارد پیش و پس از ثبت جهانی این بافت سبب بروز برخی نگرانی ها شد.
امروز (15 آبان) مصادف با 27 صفر در تقویم رسمی ایران به عنوان روز وقف نامگذاری شده است.
همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه امسال با نامگذاری روزهای دهه وقف(15 تا 24 آبان)، امروز (سه شنبه) را روز «وقف، رسانه، ترویج موقوفات فرهنگی» نامگذاری کرده است.
یزد افزون بر 12 هزار موقوفه و 43 هزار رقبه دارد و از استان های مطرح کشور در حوزه وقف است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1313 خورشیدی با نام «آژانس خبری پارس» به عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تاسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه های داخلی و خارجی است.
هم اکنون فراورده های ایرنا به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، روسی، اردو، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می شود.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.