به گزارش روز چهارشنبه مرکز تحقیقات ناباروری یزد، این دستگاه با هفت سال کار تحقیقاتی و عملیاتی ساخته شد.
سید مجید نقیب زاده، مخترع دستگاه یادشده به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه توانایی تهیه و تولید انواع نانو الیاف کاربردی برای استفاده در حوزه‌های مختلف علوم را دارد.
وی تصریح کرد: نانو الیاف امروزه با روش مرسوم الکتروریسی تهیه می شود اما این دستگاه جدید، مزایایی از جمله سادگی و پیچیدگی کمتر در تولید و حجم بالاتر تولید نانو الیاف در واحد زمان نسبت به روش الکتروریسی را داراست.
وی ادامه داد: در صورت تولید انبوه می تواند در ثروت آفرینی، تجاری سازی و کاربردی نمودن نانوالیاف نقش بسزایی ایفا کند.
نقیب زاده گفت: ساخت فیلترهای کارآمد با قابلیت های ویژه در علوم و صنایع گوناگون از جمله علوم پزشکی چون فیلترهایی با قدرت جدا کردن باکتری و حتی بعضی ویروس ها و عوامل عفونت زا در محیط های بیمارستانی، صنایع و صنایع خودروسازی مانند فیلترهای کارآمد هوا و سوخت و روغن از جمله کارکردهای این دستگاه است.
این پژوهشگر یزدی ادامه داد: قابلیت دیگر دستگاه در حوزه معادن، هوافضا، آب و فاضلاب، امکان ساخت داربست های سلولی کارآمد جهت کاربرد در مهندسی بافت است.
این مخترع امکان ساخت سامانه های دارورسانی نوین جهت درمان هدفمند سلول‌های سرطانی، امکان ساخت پوست مصنوعی با کارایی بالا ، امکان ساخت عایق‌های پیشرفته سبک و کارآمد در مقابل رطوبت، صدا، گرما و سرما و حرارت مورد نیاز صنایع و .... از دیگر کارکردها ذکر کرد.
به گفته نقیب زاده دستگاه آزمایشگاه چرخ ریسی نانو الیاف با شماره 76482 در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.