نایب رئیس هیات ورزش های همگانی آستارا روز سه شنبه درباره این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 100 نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان آستارایی و مسافر در این جشنواره شرکت کردند و حرکات نمایشی ورزشی از بخش های جنبی آن بود.
مهتاب سردی هدف از برگزاری این جشنواره را نشاط مسافران و گردشگران و ارائه پیام های زیست محیطی با برنامه های فرهنگی هنری اعلام کرد و همراهی والدین کودکان و نوجوانان را از نشانه های توجه به این رویداد فرهنگی ورزشی دانست.
وی بیان داشت: ورزش فریزبی به صورت تفریحی در هر محیط باز مثل پارک، پارکینگ یا صحرا با حضور حداقل 2 نفر و با پرتاب یک بشقاب برای همدیگر، لحظات شیرینی را ایجاد می کند و هدف از برگزاری آن، جذب جوانان به این رشته ورزشی است.
ساخت و به پرواز درآوردن بادبادک ها و نوشتن آرزوهای شیرین بر بال آنها در این جشنواره قابل توجه بود و در پایان، با اهدای جوایزی از برگزیدگان بخش های مختلف تجلیل شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

** جشنواره موسیقی معلولان بهزیستی گیلان آغاز شد
سومین جشنواره موسیقی معلولان بهزیستی استان گیلان از امروز (سه شنبه) در رشت آغاز شد.
مدیرکل بهزیستی گیلان در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: 40 اثر در دو بخش کارگروهی و انفرادی در سومین جشنواره موسیقی معلولان شرکت دارند.
محمدرضا پارسی افزود: 52 اثر به صورت 15 کارگروهی و 37 کار انفرادی به تعداد 195 نفر به دبیرخانه سومین جشنواره موسیقی معلولان بهزیستی گیلان ارسال شد که پس از رای داوران، 159 نفر در قالب 14 کارگروهی و 26 کار انفرادی به این جشنواره راه یافتند.
وی اظهار داشت: از مجموع 159 نفری که به سومین جشنواره موسیقی معلولان بهزیستی گیلان راه یافتند؛ 142 نفر دارای معلولیت بوده و بقیه که در بخش کارگروهی با سایر توانخواهان به اجرا می پردازند، فاقد معلولیت هستند.
سومین جشنواره موسیقی معلولان بهزیستی استان گیلان فردا (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد.
بر اساس بانک اطلاعات بهزیستی استان گیلان، بیش از 40 هزار معلول تحت پوشش این مجموعه هستند و از خدمات لازم برخوردارند. بیش از 70 هزار نفر نیز به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره مند هستند.
7286 /7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.