در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت تسریع بخشیدن به احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت  اظهار کرد: زباله‌های بیش از ۳۰ شهرستان به سراوان سرازیر می شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه چند روز قبل بازدیدی از سایت سراوان انجام دادم گفت: برخی از مدیران اعلام کرده اند که شهرداری رشت درباره سراوان به خوبی عمل نکرده و این در حالی است که با نظارت  شورای رشت و تلاش‌های سازمان‌های مربوطه شهرداری اقدامات ارزشمندی در سراوان انجام شده است. وی به رانش زباله در سراوان اشاره کرد و افزود: رانش اخیر زباله در سراوان خطر آفرین بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به بهسازی این حوزه اقدام کنیم.   شیرزاد با تاکید بر اینکه دولت باید به وعده‌هایش درباره سراوان را عملی کند تصریح کرد: اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی که به منظور ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت اختصاص پیدا کرده بود مانند گوشت قربانی تقسیم شد و عملا اقدام موثری نیز در این حوزه مشاهده نشد.   وی افزود: در حال حاضر شهرداری رشت در راستای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود اقدامات زودبازده ای در دستور کار دارد و امیدوارم با جذب مابقی اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی اقدامات موثری در این بخش انجام شود.   رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تبریک روز صنعت و معدن گفت:به رغم تمامی بداخلاقی هایی که صنعت و معدن درباره صدور مجوز برداشت شن به منظور پاشیدن بر روی زباله های سراوان انجام می دهد این روز را به فعالان این عرصه تبریک گفته و امید واریم پس از این شاهد تعامل بیشتر این اداره کل با شهرداری رشت باشیم.   شیرزاد بیان کرد:  شهرداری رشت بیش از توانش در حوزه های مختلف از جمله ساماندهی دستفروشان، ایجاد اشتغال و .. ورود کرده است.   شیرزاد با گلایه از وضعیت آب شرب مشترکین در رشت بیان کرد: سازمان آب منطقه ای و آب و فاضلاب در این حوزه کم کاری می کنند. عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه ما نمایندگان مردم هستیم اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال ۹۶ قرار داد احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان منعقد شد و قرار بود طی سه ماه فاز اول آن اجرایی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.