به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن نوری ساری روز پنجشنبه در دومین کنگره ملی پیشگیری از غرق شدگی در سالن همایش های دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: بیش از هفت درصد از تلفات انسانی حوادث مربوط به غرق شدگی است.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار غرق شدگی در سنین پایین رخ می دهد، افزود: حوادث منجر به غرق شدگی بیشتر در مردان رخ داده و زنان به دلیل محتاط بودن، از خطر غرق شدگی ایمن تر هستند.
نوری ساری با اشاره به اینکه 60 هزار کیلومتر از سواحل شمالی برای استفاده ایمن از دریا بستر سازی شده، گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان غرق شدگی در خارج از طرح های سالم سازی دریا اتفاق می افتد، باید شرایط مناسب برای جذب گردشگران و مسافران در جهت استفاده از این طرح ها فراهم شود.
وی با اشاره به افزایش پایگاه های امداد و نجات ساحلی در گیلان افزود: تمرکز نیروهای امداد و نجات برای ارائه خدمات در داخل طرح های سالم سازی دریاست و این درحالیست که اکثر غرق شدگی ها در خارج از طرح های دریا اتفاق می افتد.
نوری ساری با بیان اینکه میزان غرق شدگی در سواحل جنوب کشور به دلیل عدم دسترسی نیروی های اورژانس به ساحل نسبت به سواحل شمالی بیشتر است، تاکید کرد: خوشبختانه در شمال کشور مردم در زمان های خاص و خصوصا تعطیلات تابستانی از دریا استفاده می کنند اما در سواحل جنوب، پراکندگی زمانی مشخصی وجود ندارد و همواره خطر در کمین است.
وی با اشاره به اینکه مردم تمایل زیادی به استفاده از دریا در ساعت های نخستین صبح و اواخر روز دارند، گفت: آموزش های جمعیت های عمومی، اهمیت دارد و غرق شدگی از آسیب های قابل پیشگیری و درمان است .
به گزارش خبرنگار ایرنا دومین همایش ملی پیشگیری از غرق شدگی با حضور معاون وزیر بهداشت و مدیران ارشد استان در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار و در این همایش از کتاب آموزش همگانی پیشگیری از غرق شدگی رونمایی شد.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.