به گزارش خبرنگاز ایرنا میرشمس مومنی زاده روز چهارشنبه در نخستین مجمع سلامت گیلان در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد: تامین امنیت روانی و ذهنی مردم ، مهمترین خدمتی است که دولتمردان باید به عنوان وظیفه اصلی خود به مردم ارائه دهند.
وی افزایش آگاهی مردم به وسیله آموزش های مستمر را بسیار ضروری دانست و افزود: دستیابی به توسعه ، نقطه آرمانی همه دولت هاست و برای تحقق آن باید به امر آموزش توجه ویژه ای شود .
مومنی زاده با اشاره به لزوم وجود سلامت روانی و جسمی بین آحاد مردم خصوصا افراد آموزش دیده تاکید کرد: در صورتی که افراد آموزش دیده و توسعه یافته از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار نباشند، قادر به ایفای نقش خود در جهت توسعه نبوده و باید بگویم افراد توانمند سالم بستر ساز توسعه کشور هستند.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره مهمتر از درمان است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا همه تسهیلات لازم برای سلامت مردم فراهم شده و در کنار آن با افزایش سطح آگاهی و فرهنگ عمومی جامعه ، امنیت سلامت فرد و جامعه را ارتقا بخشیم.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به ضرورت ایجاد حساسیت بین آحاد مردم و مسئولان در خصوص توجه ویژه به پیشگیری و آموزش در جهت تاثیرگذاری در امر تامین سلامت جامعه گفت: آب، هوا و زمین پاک و سالم از مولفه های تاثیر گذار در سلامت جامعه است و برای تامین سلامت نیازمند عزم و اراده عمومی و مشارکت و حضور فعالانه همه مردم و دستگاه های اجرایی مرتبط در جهت بالابردن ضریب مشارکت و امنیت هستیم .
به گزارش ایرنا طرح تحول نظام سلامت در راستای بهبود سیستم‌های سلامت کشور از 15 اردیبهشت 1393 در دولت یازدهم و در بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز به کار کرد و این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود.
بندر انزلی در 40کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای هشت مرکز بهداشت شهری و روستایی و 9 پایگاه بهداشتی است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.