حسین خورشیدی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: پنج امدادگر دوره دیده، 2 دستگاه خودرو امداد و یک دستگاه آمبولانس در پایگاه امداد و نجات صیادلر برای ارائه کمک به حادثه دیدگان احتمالی مستقر شده و یک پایگاه امداد و نجات دیگر در نوارساحلی آستارا فعال است.
وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی اسکان اضطراری مسافران برخوردار است و در صورت نیاز از مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج برای این امر استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: شهروندان و مسافران، در حوادث جاده ای با شماره 112 ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.
خورشیدی ادامه داد: 654 دانش آموز در قالب طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در سال تحصیلی 97-96، مدیریت بحران را در مدارس آموزش دیدند و این طرح با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان و انتقال پیام های آموزشی به خانواده ها اجرا شد.
او گفت: دانش آموزان نحوه پانسمان و بانداژ، اسکان اضطراری، پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم، اطفاء حریق، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیاء قلبی را فرا گرفتند و در مرحله شهرستانی المپیاد دادرس، 12 تیم از دبیرستان های دخترانه و 6 تیم از دبیرستان های پسرانه انتخاب شدند و تیم مدرسه جعفر نژاد آستارا در روزهای گذشته در بین 17 تیم استان، جام بشر دوستی المپیاد را کسب کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا افزود: یکهزار و 158 نفر 15 تا 29 سال، عضو جوانان این جمعیت هستند و در کانون های دانشجویی، طلاب، روستایی و آزاد فعالیت می کنند و سه نفر آنها عضو مجمع دانشجویان و جوانان هلال احمر گیلان هسنتند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و محور آستارا-اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال کشور است.
7105 / 7124 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.