به گزارش خبرنگار ایرنا اشرف بروجردی غروب جمعه در بازدید از مدرسه تاریخی داریوش آستارا افزود: سال گذشته 200 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای خریداری و نگهداری کتاب ها و اسناد تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی اختصاص یافت و امسال نیز حدود 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: 20 درصد اعتبارات سازمان اسناد، برای بهینه سازی شرایط نگهداری کتاب ها و اسناد صرف می شود و 25 درصد از کتاب های خطی و سنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، الکترونیکی شده است.
وی بیان کرد: بیشتر اعتبارات سازمان اسناد، برای تامین حقوق پرسنل صرف می شود و در صورت اختصاص اعتبارات لازم، تعداد کتاب های این سازمان افزایش خواهد یافت.
بروجردی ادامه داد: دولت نگاه ویژه ای به جایگاه بانوان دارد و 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و در دولت تدبیر و امید، انتصاب بانوان به عنوان فرماندار، بخشدار، معاون وزیر و مدیران کل استانداری را شاهد هستیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی نظیر مدارس تاریخی حکیم نظامی و داریوش و ساختمان چوبی گمرک برخوردار است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.