به گزارش خبرنگار ایرنا امیر جانبازی عصر شنبه در اولین جلسه مجمع سلامت شهرستان لاهیجان افزود: سلامت در جامعه مقوله مهمی است و بدون مشارکت مردم امکان دستیابی به استانداردهای سلامت وجود ندارد و شبکه بهداشت باید در جهت توانمندسازی جوامع روستایی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی تلاش بیشتری کند.
وی اظهار داشت: باید همکاری بخش های دولتی و خصوصی برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارتقاء بهداشت عمومی و آشنایی با عوامل تهدید سلامت ، افزایش یابد و توجه به مسائل پزشکی و سلامتی جامعه جدی گرفته شود.
جانبازی خاطرنشان کرد: مجمع سلامت شهرستان به همین منظور تشکیل شده تا با همکاری گروه های مردم نهاد ، موضوع سلامت آحاد مردم را در دستور کار قرار دهد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان نیز گفت: هدف از تشکیل مجمع بهداشت، استقاده از مشارکت موثر مردم در جهت ارتقاء سلامت بر اساس امضاء تواهمنامه و همکاری بین وزارت خانه های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که منجر به تشکیل مجمع سلامت شده است.
زری رضایی خلیق افزود: این مجمع ارتقای سلامت مردم را با همکاری همه مردم و گروه ها با تشکیل کانون های سلامت محله ها دنبال می کند و یکی از وظایفش، تشکیل این کانون ها در روستاها و دهستان هاست تا رابط بین مردم و مرکز بهداشت باشد و مشکلات سلامت مردم را به مرکز و شبکه بهداشت ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: سلامت به عنوان بدیهی ترین حق انسان و پایه توسعه کشورها به شمار می رود و دولت تدبیر و امید بر رویکرد اجتماعی شدن سلامت جامعه تاکید دارد و برنامه های مهمی نیز در این زمینه در حال اجراست.
بیمارستان بخش خصوصی میلاد لاهیجان در مرحله بهره برداری است و بیمارستان پیروز نیز در این شهرستان درحال ساخت است که با بهره برداری از این مراکز درمانی، بیش از 400 تخت به تخت های بیمارستانی لاهیجان افزوده می شود.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.