به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول کمیته پیلاتس هیات ورزش های همگانی آستارا روز چهارشنبه در آئین افتتاح این خانه ورزشی در خیابان فارابی گفت: خانه پیلاتس به مساحت 150 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شد.
سوسن سعیدی افزود: این رشته ورزشی در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتس در آلمان پایه گذاری شده و شامل حرکات تمرکز روی اندام های بدن و حجیم کردن یا از بین بردن عضلات است و از طریق ارتباط منطقی بدن و مغز، توانایی بدن را در هر سن بالا می برد.
وی بیان کرد: تقویت سیستم ایمنی، ارتقای قوای بدن برای مهار فکر و ذهن از افکار منفی، کاهش دردهای ستون فقرات و کمر، کشیدگی اندام، شکم صاف و کمر باریک، انعطاف و تعادل بدن از فایده های این ورزش است.
سعیدی ادامه داد: این ورزش در وضعیت های ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت، پرش و جهش اجرا می شود و ورزشکاران پیلاتس از آرامش بیشتری در خواب برخوردارند و استرس و خستگی در آنها کمتر اثر می کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این آئین گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید زیرساخت های ورزش بانوان در این شهرستان توسعه یافته و از 47 باشگاه، 10 باشگاه تخصصی برای بانوان این شهرستان فعال است.
وحید خاصی پور افزود: حدود 15 کمیته ورزشی زیر نظر هیات ورزش های همگانی در آستارا فعال است و با افتتاح نخستین خانه پیلاتس غرب گیلان در آستارا، تعدادی از ورزش های همگانی از جمله ایروبیک و پیلاتس در آن راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: به مناسبت روز معلم تیم های فوتسال نوجوانان آراز آستارا با شهید گرجانی مشگین شهر استان اردبیل در سالن ورزشی انقلاب و تیم های منتخب والیبال بانوان آستارا و لنگرود در سالن ورزشی ولایت آستارا رقابت دوستانه دارند و فردا مسابقه پیاده روی بانوان، راس ساعت 9 صبح در جاده سلامت آستارا برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.