به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اسلام، مساجد و تکایای شهرستان تالش از شب گذشته شاهد برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی است و علما با وعظ و سخنرانی، فضائل رسول خدا را تشریح و اهمیت برانگیخته شدن آن حضرت برای هدایت بشر را تبیین می کنند.
شعرا و مداحان در تالش با قرائت سروده هایی در وصف محمد مصطفی (ص) و مولودی خوانی، شور و حال خاصی به مساجد و تکایا داده اند و برگزاری برنامه ها به این مناسبت ادامه دارد.
آئین های عروسی و عقدکنان به این مناسبت برگزار می شود و مردم با توزیع شیرینی و نذورات در مساجد، عید مبعث را به هم تبریک می گویند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و 40 درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهند.
مسجد حضرت محمد (ص) شهرستان آستارا نیز شب گذشته شاهد حضور پرشور مردم و مسئولان در جشن بعثت بود و اجرای آئین های مشابه ادامه دارد و شماری از اتباع مسلمان جمهوری آذربایجان نیز در این برنامه ها شرکت می کنند.
تعداد زائران حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) در هفت کیلومتری محور آستارا به تالش به مناسبت عید مبعث افزایش یافته و عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) در دیگر مساجد و حسینیه های آستارا با خواندن زیارت نامه و تلاوت قرآن، به ساحت آخرین فرستاده خدا ادای احترام می کنند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: عید مبعث از مناسبت هایی است که مسلمانان شیعه و سنی با اتحاد در آن شرکت می کنند و شخصیت متعالی پیامبر خدا (ص) از عوامل وحدت بخش میان مسلمانان است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.