به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه شورای اقامه نماز در فرمانداری آستارا افزود: به فاصله هر 10 کیلومتر در راه های مواصلاتی این شهرستان، یک مرکز خدماتی رفاهی راه اندازی خواهد شد و برای رفاه حال گردشگران و ماندگاری آنها موثر خواهد بود.
وی ترویج فرهنگ نماز را در جامعه ضروری خواند و اظهار کرد: برپایی نماز اول وقت به صورت جماعت باید در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد و نمازخانه های ادارات مجهز باشد.
وی گفت: دعوت عملی، بهترین روش ترویج نماز در جامعه است و اقامه نماز جماعت در مدارس باید جدی گرفته شود و مدیران در صف اول نماز باشند.
امام جمعه آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: باید 20 دقیقه از وقت اداری در ادارات به اقامه نماز اختصاص یابد و دستگاه های فعال در ترویج نماز تجلیل شوند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه با اقامه نماز می توان به مقابله با مفاسد اداری برخاست، افزود: اقامه نماز انسان را از گناه و پلیدی ها دور می کند و ترویج آن نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
وی ساماندهی مساجد، حسینیه ها و نمازخانه های واحدهای پذیرایی بین راهی و حضور پررنگ مسئولان در نمازهای جمعه و جماعت را خواستار شد.
وی گفت: نماز جمعه از شئون ولایت فقیه و نشانگر وحدت مسلمانان است و دشمنان همواره حضور مردم در آئین های نماز جمعه شهرستان های مرزی نظیر آستارا را رصد می کنند.

** تاسیس حوزه علمیه خواهران در آستارا ضروری است
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا گفت: این مرکز علمی برای تحصیل حوزوی برادران ایجاد شده و با توجه به درخواست های مکرر، تاسیس حوزه علمیه خواهران در این شهرستان ضروری است.
حجت الاسلام ناصر صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حوزه علمیه آستارا افزود: در سال های گذشته بیشتر طلاب این حوزه، غیر بومی بودند اما اکنون 80 درصد آنها را طلبه های بومی تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: مهلت ثبت نام پذیرش حوزه علمیه این شهرستان تا 27 فروردین ماه جاری و زمان آزمون ورودی، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه است و داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت howzeh.org معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند.
وی صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت ایران، سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام‌ وظیفه را از شرایط نام نویسی دانست.
صالحی بیان کرد: قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر 18 سال و تعهد تحصیل تمام ‌وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی دوره بلندمدت حوزه علمیه است.
او ادامه داد: در حوزه علمیه آستارا امکان تحصیل در شش پایه سطح یک فراهم است و 10 استاد در آن مشغول تدریس هستند.
حوزه علمیه آستارا در سال 1368 تاسیس و ساختمان فعلی آن به مساحت سه هزار متر مربع در سال 1372 احداث شده و 50 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.