فرمانده انتظامی رشت گفت: در ۷ ماهه نخست امسال ۱۴۰ مورد تصادف بابت ترافیک تنها در یک کوچه ثبت شده است .

به گزارش ایلنا از رشت، فرمانده انتظامی رشت با توجه به مسافر پذیر بودن گیلان، هدف از تشکیل جلسه  با شهردار رشت را برقراری امنیت برای مسافران و همشهریان عنوان و اظهار کرد: امنیت، علاوه بر فراهم کردن بسترهای رشد و شکوفایی هر جامعه، به سرمایه گذار نیز برای سرمایه گذاری در شهر اطمینان خاطر می‌دهد .

سرهنگ شعبانی، گفت: نیروهای انتظامی بدون هیچگونه چشمداشت و تنها در جهت رشد و تعالی جامعه خدمت می کنند و بی تردید پلیس از تمام داشته‌های خود برای برقراری نظم ، آرامش و امنیت در شهر استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات اساسی صورت گرفته در رشت در سال گذشته افزود : جمع آوری خودروهای خرده فروش در کنار خیابان‌ها، جمع‌آوری بازارچه‌های سلیمانداراب و سرچشمه با قدمت‌های بیش از ۴۰ و ۳۰ سال، از جمله همکاری های فرماندهی انتظامی با شهرداری بود .

فرمانده انتظامی رشت با بیان‌ اینکه در حال حاضر مشکلاتی در توسعه شهر وجود دارد خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی باید در کنار سایر مدیران و از جمله شهرداری باشد .

سرهنگ شعبانی با توجه به انجام شدن برخی امورات زیربنایی از زمان‌ حضور شهردار جدید خاطر نشان کرد : انتظارات مردم از مدیران شهر باید تحقق پیدا کند .

وی گفت: در مدت کوتاه حضور نصرتی به عنوان شهردار رشت، در راستای حل مشکلات منطقه سراوان گام های اساسی برداشته شده است.‌

فرمانده انتظامی شهرستان رشت همچنین تصریح کرد : تلاش می‌شود تا نگرانی‌ها و گلایه‌های مردم به گوش مسئولان شهر رسانده شود.

ترافیک از مشکلات اساسی رشت است

سرهنگ شعبانی معضل ترافیک رشت را یکی از مشکلات اساسی این شهر عنوان کرد و ادامه داد : این‌مشکل موجب رنجش مردم و پلیس شده است و آمار درگیری‌های فردی به دلیل کاهش آستانه تحمل مردم از ترافیک، افزایش یافته است .

وی بر لزوم‌ اقدامات اساسی برای این مهم تاکید کرد و بیان داشت: میدان فرزانه به سمت میدان امام علی (ع) ، میدان‌معلم به سمت رشتیان و خیابان تختی فرصت‌های مناسبی برای حل ترافیک هستند .

فرمانده انتظامی رشت گفت : نارضایتی مردم از هدایت بار ترافیکی به کوچه‌ها باید درنظر گرفته شود و بهتر است برای حل این‌معضل از مردم و کسبه نظرسنجی شود . 

تکمیل بلوار آیت الله احسانبخش رها شده است

سرهنگ شعبانی افزود : بلوار آیت الله احسانبخش‌ (ره ) در منتهی الیه خیابان تختی رها شده است و ترافیک به کوچه‌های این خیابان هدایت شده اند که این خود ، نارضایتی‌های فراوانی را به دنبال دارد .

۱۴۰مورد تصادف در ۷ ماه نخست بابت ترافیک ثبت شد

به گفته وی در ۷ ماهه نخست امسال ۱۴۰ مورد تصادف بابت ترافیک تنها در یک کوچه ثبت شده است .

فرمانده انتظامی رشت افزود: تابلوهایی همچون حمل با جرثقیل در سطح شهر نصب شده اند که در کمیسیون شورای ترافیک نیز مصوب نشده‌اند .

سرهنگ شعبانی گفت: با ایجاد پیاده راه و راه اندازی بی آرتی ، مسئولان مربوطه در شورای قبل قول ساخت پارکینگ طبقاتی در میدان صیقلان داده بودند که این امر تاکنون محقق نشد و امروز از این میدان تا شهرداری تابلوهای حمل با جرثقیل فراوانی نصب شده است .

نصب غیرکارشناسانه تابلوهای حمل با جرثقیل

وی ادامه داد : تنها در محدوده میدان صیقلان تا خیابان تختی به صورت غیرکارشناسانه ، ۳۰ تابلوی حمل با جرثقیل نصب شده است که این‌مساله برای عموم طاقت فرسا خواهد بود .

این ‌مسئول با بیان اینکه برخی دست فروشان و به ویژه دکه‌های کباب فروشی مشکلاتی در رفت و وآمد ایجاد می‌کنند، افزود: مدیران شهری باید با برگزاری جلساتی به حل این‌مشکلات بپردازند .

سرهنگ شعبانی خاطر نشان کرد : درحال حاضر روزانه ۵۰ نیرو از نهاد انتظامی در حوزه‌های شهرداری فعالیت می کنند و نیروی انتظامی این آمادگی را دارد تا نیروهای بیشتری در خدمت شهرداری بگذارد تا به جمع آوری و ساماندهی افرادی که به هرشکلی در بی‌نظمی شهر دخیل هستند کمک کنند .

وی تاکید کرد : بعداز تعطیلات توروزی ساماندهی دستفروشان خیابان‌های شیک و مطهری باید انجام شود .

میدان شهرداری به حیاط خلوت بزهکاران و مجرمان تبدیل شده است

فرمانده انتظامی رشت اظهار داشت: میدان شهرداری به حیاط خلوت بزهکاران و مجرمان تبدیل شده است و قراربود فضایی برای استقرار نیروی انتظامی در این‌ مکان تعبیه شود اما نشد .‌

سرهنگ شعبانی ، گفت : باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود ، مسدود کردن راه های منتهی به بازار مطلوب نیست .

وی با اشاره به برخی نشست‌ها و همکاری های نیروی انتظامی با شهرداری تاکید کرد : چنین نشستی باید با شورای شهر نیز انجام شود .

فرمانده نیروی انتظامی رشت برقراری امنیت را جاده دوطرفه خواند و یاد آور شد : این مهم باید به صورت دو سویه از جانب نیروی انتظامی و مجموعه مدیریت شهری اتفاق بیفتد .

سرهنگ شعبانی همچنین از تلا‌ش‌های علیرضا مقصودی به عنوان معاون خدمات شهر و بابک رمضانی به عنوان رییس سازمان آتش نشانی گیلان‌ به ویژه در چهارشنبه آخر سال قدردانی کرد .‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.