به گزارش ایرنا فریبرز مرادی روز دوشنبه در نشست خبری در پایانه مرزی آستارا افزود: محدودیتی در اعطای تسهیلات وجود ندارد و برای خرید مینی بوس تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال، اتوبوس تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال، کامیون تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و سواری تا 250 میلیون ریال با نرخ سود 6 تا 12 درصد پرداخت می شود.
وی از اجرای طرح مسافربری نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از 23 اسفند تا 15 فروردین ماه خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح با جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگی شده و 800 نیروی انسانی در راهداری ها آماده خدمات رسانی است.
وی ادامه داد: 97 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی گیلان شناسایی شده است و بسیاری از این نقاط تا آغاز تعطیلات نوروزی اصلاح خواهد شد.
مرادی بیان کرد: شرایط تردد مسافران داخلی و خارجی در پایانه مرزی آستارا فراهم است و یک میلیارد ریال برای تجهیز محل های ورود و خروج مسافران آن در سال جاری هزینه شد و تردد نوروزی 70 هزار نفر از مرز زمینی آستارا پیش بینی می شود.
10 هزار و 160 دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی استان فعال است و سه هزار و 278 دستگاه در بخش مسافری و 6 هزار و 882 دستگاه در بخش حمل و نقل کالا فعالیت می کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با تردد سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن، سومین مرز پرتردد کشور است.
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.