به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد در فرمانداری این شهرستان افزود: با فعالیت 2 سازمان مردم نهاد در آستارا موافقت شد و پرونده شش سمن دیگر برای صدور مجوز در حال بررسی است.
وی با اشاره به اینکه این سمن ها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست فعالیت می کنند، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به بهره مندی از ظرفیت های اجتماعی اعتقاد دارد و باید با ایجاد شرایط مناسب، فعالیت سمن ها را قانونمند کنیم.
وی سیاست اصلی دولت در حوزه اجتماعی را ارتقاء مشارکت عمومی و تمرکززدایی عنوان کرد و گفت: سیاست دولت تقویت، توسعه، توانمندی و نظارت بر سازمان های مردم نهاد است تا با برطرف کردن موانع، زمینه تشکیل و گسترش آنها فراهم شود.
رنجکش افزود: سازمان های مردم نهاد بر اساس نیازهای موجود جامعه و درک مردم از مسائل و مشکلات، تشکیل می شوند و با رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی، بدون استفاده از بودجه عمومی کشور و به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند.
او اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد، پیگیر مطالبات مردم از دولت باشند و به عنوان رابط، مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم را به مسئولان منعکس کنند.

** تصادف در کمربندی آستارا-اردبیل، یک مصدوم بر جا گذاشت
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: تصادف خودروی نیسان با پیکان در جاده کمربندی آستارا-اردبیل، باعث مصدومیت راننده پیکان شد.
شهرام حسین نژادی عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه عصر امروز در محدوده ورودی فلکه گاز شهر آستارا در کمربندی آستارا-اردبیل رخ داد و مصدوم با آمبولانس پایگاه فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی آستارا منتقل شد و وضعیت عمومی او مطلوب است.
21 نیروی انسانی با سه آمبولانس فعال و یک آمبولانس پشتیبان در سه پایگاه فوریت های پزشکی شهر آستارا، بخش لوندویل و دهستان حیران شهرستان آستارا خدمت می کنند.

** اعزام کاروان راهیان نور آستارا به مناطق عملیاتی کشور
46 دانش آموز دختر از دبیرستان های شهرستان آستارا در قالب کاروان راهیان نور، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه مقاومت ناحیه آستارا در این باره به ایرنا گفت: زائران در مدت چهار روز بازدید از اروندرود، شلمچه، هویزه و طلائیه با ایثارگری رزمندگان اسلام آشنا خواهند شد و یادواره شهدا و شب های خاطره و روایت از جنگ برای آنها برگزار خواهد شد.
وی افزود: آموزش و پرورش در اعزام کاروان راهیان نور با سپاه همکاری می کند و این چهارمین کاروان راهیان نور این شهرستان در سال جاری است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 16 هزار دانش آموز دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.