به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر مصطفی سالاری روز شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان افزود: همچنین این استان ازلحاظ مبلغ پرداختی تسهیلات رفع موانع و رونق تولید جایگاه ششم را در کشور دارد.

وی میزان پرداختی به واحدهای تولیدی گیلان طی سال جاری را 715 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: فاصله پرداختی با استان‌های دیگر بسیار کم است به‌طور مثال استان پنجم 725 میلیارد تومان پرداختی داشته است.

وی بر ضرورت تسریع در پرداخت‌ها نیز تأکید و تصریح کرد: پرونده‌هایی که آماده و یا در حال تکمیل نهایی هستند ، با سرعت بیشتری کارهایشان برای دریافت تسهیلات انجام شود تا پایان سال تعداد افراد بهره‌مند از این پرداختی‌ها بهره‌مند شده و سریع‌تر مشکلشان حل شود ضمن اینکه بتوانیم رتبه استان را به رتبه چهارم نیز ارتقاء بدهیم.

دکتر سالاری بابیان اینکه ما مشکلات بانک‌ها را می‌دانیم، افزود: بانک‌ها از یکسو مشکلاتی دارند و از سوی دیگر واحدهای تولیدی و مردمی که در مقطعی تسهیلات دریافت کرده‌اند ، با شرایطی همچون رکود و تورم مواجه شدند که وظیفه ما این است که از استثناهای قانونی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و مردم راهکار پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که دیدگاهشان متفاوت است باید کمک کنند تا مشکل مردم را حل کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: دستگاه‌ها و بانک‌ها ضمن سرعت به کارها در سال آینده ، بحث‌های مربوط به فراگیر و اشتغال روستایی مصوبات را به سمت اجرا ببرند.

در این جلسه مشکلات چندین واحدهای تولیدی و خدماتی در بخش‌های صنعتی، میراث فرهنگی و ورزشی با حضور دستگاه‌ها و بانک‌های مربوطه بررسی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه شد و مصوباتی نیز در همین رابطه به تصویب رسید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 875024
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.