محمد نظری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه 15 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی آستارا دیالیز می شوند و مهم ترین مشکل این بیماران نبود هزینه برای تامین دارو و انجام عمل پیوند کلیه است.
وی اضافه کرد: هزینه هر عمل پیوند کلیه 200 میلیون ریال است و در سال جاری پیوند کلیه سه بیمار با موفقیت انجام شد و امیدواریم با مشارکت خیران، عمل پیوند کلیه بیماران دیگر نیز به زودی انجام شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری 60 میلیون ریال توسط دانش آموزان آستارا به بیماران کلیوی کمک شد، اظهار کرد: در آستانه سال جدید 24 بسته غذایی شامل برنج و گوشت قرمز به ارزش حدود 50 میلیون ریال توسط خیران گیلانی در بین 24 بیمار کلیوی آستارا توزیع شد.
رئیس انجمن بیماران کلیوی آستارا خاطرنشان کرد: به صورت میانگین خیرین اگر در ماه 100 میلیون ریال به بیماران کلیوی کمک کنند، بسیاری از مشکلات بیماران این حوزه برطرف خواهد شد و در حال حاضر میانگین کمک های مردم در هر ماه حدود 50 میلیون ریال است.
وی یادآور شد: راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان جدید آستارا و اختصاص زمین بمنظور احداث ساختمان مجزا برای انجمن بیماران کلیوی این شهرستان از جمله خواسته هایی است که امیدواریم با حمایت مسئولان تحقق پیدا کند.
کار کلیه ها دفع مواد سمی ناشی از سوخت و ساز آب و نمک های اضافی بدن است و بنا به نظر کارشناسان ، ناهنجاری های مادرزادی مجاری ادراری، عفونت ها، بیماری ارثی، بیماری های متابولیک و بیماری های عمومی بدن از عوامل ابتلای افراد به بیماری کلیوی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.