فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تاثیر عمیق رویکرد فرهنگی در انقلاب اسلامی ایران کاملا مشهود است و با مطالعه تاریخ زندگی بزرگان انقلاب اسلامی ایران بویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی به وضوح متوجه این امر می شویم.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در آیین زنگ انقلاب و افتتاح طرح های آسفالت و بهسازی واحد آموزشی مدرسه طالقانی افزود: شخصیت ها وچهره های تاثیر گذار فرهنگی با آثار ارزشمند خود در شکل‌گیری  انقلاب اسلامی تاثیری بسزایی داشتند و یکی از ابعاد عمیق انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: این انقلاب بر اساس آموزه های اسلامی تا به امروز توانسته است در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده قدم بردارد و جایگاه خاصی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: حتما سوالات زیادی در ذهن شما  نسل چهارم بعد از انقلاب  مطرح می شود که من و سایر مسئولان و اولیای مدرسه و دیگر چهره ها وظیفه داریم به سوالات شما پاسخگو باشیم و شما را با فضای آن دوران آشنا کنیم که پاسخگویی به سوالات شما باعث خواهد شد تا به درک صحیحی از انقلاب اسلامی ایران دست یابید .

وی گفت: رویکرد فرهنگی در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود و دانش آموزان، بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت تحولات انقلاب اسلامی هستند تا در مسیر تعالی و آرمان های آن حرکت کنند.

رنجکش افزود: من شما دانش آمزان را به مطالعه تاریخ دعوت می کنم تا بروید و گذشته را مرور کنید حال را ببینید و برای آینده تصمیم بگیرید ومطمعنا در این مسیر و ارزیابی گذشته و پیش از انقلاب و سال های پس از انقلاب می تواند چراغ راهی برای شما در این مسیر باشد تا بتوانید گام های بهتر و مستحکم تر  و با نگاه عمیق تر در مسیر تکامل و تعالی انقلاب اسلامی بردارید.

فرماندار آستارا افزود: مهمترین نیاز امروز ما شناخت دقیق جوانان بویژه دانش موزان مان از انقلاب اسلامی است و امیدوارم مربیان مدرسه و اولیای محترم تلاش کنند تا دانش آموزان عزیز ما با نگاه عمیق و با درک درست و صحیح از دست اورد های این انقلاب و نظام  بتوانند آینده سازانی آگاه و با دیدگاه  عمیق تر در مسیر تکامل و تعالی این انقلاب با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و کوشش شما دانش آموزان عزیز آینده بهتری را شاهد باشیم و همه در حفظ این دست آوردهای انقلاب اسلامی که آینده کشور در دستان شما خواهد بود و باید مدیران این جامعه اسلامی باشید گام برداریم.

 حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این آئین بیان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و نسل جوان امروز باید به پاسداشت آرمان های انقلاب متعهد باشد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در آئین زنگ انقلاب و افتتاح طرح های آسفالت و بهسازی محوطه مدارس در دبیرستان دخترانه طالقانی آستارا گفت: از سال 81 تاکنون بیش از 50 واحد آموزشی در شهر و روستاهای آستارا نوسازی شده و مدارس این شهرستان از تجهیزات و امکانات استاندارد برخوردار است.

سجاد موسوی افزود: برای آسفالت محوطه مدارس معین، توحید، آیت الله طالقانی، شهید مدنی و جعفرنژاد در سطح هفت هزار متر مربع، 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین دبیرستان دوره اول دخترانه گیلان با 18 کلاس درس در آستارا راه اندازی شده و 80 درصد مدارس این شهرستان، از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.