به گزارش روز شنبه روابط عمومی خانه مطبوعات گیلان به ایرنا ، محمدصادق حسنی نماینده رشت در مجلس در این نشست گفت: خانه مطبوعات گیلان یک موسسه صنفی قانونی حامی مطبوعات و رسانه های استان است که هیچ گونه ردیف بودجه و منابعی در اختیار ندارد و تمام فعالیت های اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این خانه، بصورت رایگان و برای خدمت به اصحاب رسانه است.
وی افزود: مطبوعات و خانه مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند و البته باید اظهارنامه ارائه دهند، اما متاسفانه در گذشته افرادی که در خانه مطبوعات مسئولیت داشتند، طی سال های 90 ـ 91 و 92 به دلیل جهل از قانون مالیاتی، از ارائه اظهارنامه خودداری کرده اند و هم اکنون خانه مطبوعات مشمول مالیات شده است.
حسنی از رئیس شورای مالیاتی کشور خواستار بخشودگی و حذف حکم مالیات تعیین شده گردید تا فعالیت های هیات مدیره تحت الشعاع این موضوع قرار نگیرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر کارهای خانه مطبوعات تحت تاثیر مشکل مالیاتی قرار گرفته و با اینکه خانه مطبوعات هیچ گونه بودجه و منابع مالی برای گرداندن خانه مطبوعات ندارد، مالیات مزید بر علت شده تا انگیزه های خدمت به جامعه رسانه ای کاهش یابد.
کریم خورسندی افزود: انتظار داریم نگاه سازمان مالیاتی و شورا عالی مالیاتی نسبت به مطبوعات، رسانه ها و خانه های مطبوعات ، مهربانانه تر و دست بازتر باشد و امیدواریم نمایندگان مجلس هم این موضوع را در مجلس یادآور شوند تا با چنین مشکلاتی فقط به خاطر عدم ارائه اظهارنامه به دردسر دچار نشویم.
پاکدامن رئیس شورای عالی مالیاتی کشور نیز گفت: اصحاب رسانه باید به مسایل مالیاتی توجه ویژه کنند تا به مشکلات اینچنینی برنخورند، ضمن اینکه شرط معافیت ارائه اظهارنامه می باشد که متاسفانه خانه مطبوعات در سال های گذشته انجام نداده است.
وی افزود: هنوز پرونده به دستم نرسیده و احتمالا همین هفته در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و تمام سعی ام را خواهم کرد تا مشکل مالیاتی خانه مطبوعات حل و فصل شود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.