به گزارش خبرنگار ایرنا پیکر شهید امیر باسره دومین شهید حادثه ناوشکن دماوند روز سه شنبه بر روی دستان همرزمانش تشییع شد.
رئیس عقیدتی - سیاسی نیروی دریایی راهبردی ارتش در این مراسم در ستاد ناوگان شمال ارتش اظهار کرد: همه ما روزی از دنیا می رویم ولی فرق با دیگر مردمان در این است که شهید با شهادتش زندگی جاویدان به دست می آورد و این امر، بارها در قرآن تاکید شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مظفری افزود: کسی که در راه وطن و برای نجات همنوع خود پای در عرصه خدمت گذاشته و در این راه جانش را از دست می دهد، مانند کسی است که در جهاد در راه خدا به شهادت رسیده است.
وی با اشاره به مصادف شدن مراسم تشییع پیکر شهید باسره با ایام فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی اسلام تاکید کرد: امروز شاهدیم که همرزمان شهید و مردم همیشه در صحنه عاشقانه در این مراسم حضور دارند و با افتخار ، پیکر پاکش را به خاک می سپارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا پیکر شهید امیر باسره پس از تشییع نظامی در ستاد ناوگان شمال، بر روی دستان مردم همیشه در صحنه بندرانزلی نیز تشییع و برای تدفین به زادگاهش روستای طارمسرای بخش کوچصفهان از توابع شهرستان رشت منتقل شد.
ناوبان دوم تکاور شهید امیر باسره متولد 1359 اهل روستای طارمسر کوچصفهان بود که در جریان امدادرسانی به ناوشکن دماوند، همراه شهید بیژن زارع به دریا پرت و مفقود شد که پیکر این شهید پس از 16 روز جستجو در دریای خزر، کشف شد.
پیکر ناو سروان بیژن زارع یکی دیگر از شهدای حادثه برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن دریای خزر در انزلی، اواخر دی ماه گذشته پیدا شده بود.
ناوشکن دماوند، 20 دی ماه گذشته هنگام ورود به بندر، به علت تغییرات ناگهانی وضعیت جوی، افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر، با موج شکن‌ در انزلی برخورد جزئی داشته است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی انزلی مستقر است.
ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند (جماران 2) در کلاس موج، طراحی و در صنایع دریایی شهید تمجیدی بندرانزلی ساخته شده است.
خبرنگار:رضا اکبری**انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.