محمد رضا نازک کار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، آشکار سازی وانت بارها و ادوات کشاورزی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی رانندگان این بخش نسبت به رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها را از مهمترین اهداف اجرای طرح ارتقای ایمنی این وسائط عنوان کرد.
وی با اشاره به وجود روستاها و زمین های کشاورزی متعدد در حاشیه راهها تصریح کرد: گیلان در تولید و جذب بار پتانسیل بالایی دارد؛ در نتیجه تردد ادوات کشاورزی و وانت بارها در راه های استان چشمگیر است.
وی ادامه داد: از اینرو، برخوردار نبودن وانت بارها و ادوات کشاورزی از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازتابنده نور برای اطلاع و هوشیاری سایر کاربران جاده ای به ویژه در شب، موجب کاهش شدید دید و کاهش ایمنی در جاده ها می شود که این امر احتمال بروز حوادث رانندگی را در محورهای استان افزایش می دهد.
نازک کار خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون؛ آشکارسازی بالغ بر دو هزارو 950 دستگاه وانت بار و دو هزارو 700 دستگاه انواع ادوات کشاورزی با نصب شبرنگ و بازتابنده های مخصوص در دستورکار قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون؛500دستگاه انواع ادوات کشاورزی و 750 دستگاه وانت بار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در اجرای طرح یادشده؛ علاوه بر تمرکز بر آشکارسازی این وسائط نقلیه ،تراکتهای اطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی و قوانین و مقررات حمل بار بین رانندگان وانت بارها توزیع و دوره های بدو خدمت رانندگان وانت بار برای متقاضیان بصورت رایگان برگزار شد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان گفت: ترغیب کشاورزان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کالا جهت حمل محصولات کشاورزی , آموزش موارد عمومی مربوط به ایمنی ادوات کشاورزی از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان، بخشداری ها و دهیاری‌ها , از راهکارهای فرهنگی برای ایمن سازی اینگونه وسائط نقلیه است .
افزون بر پنج هزار و 400دستگاه وسائط نقلیه در گیلان در بخش کالا فعالیت می کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.