به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در بازدید از روستای میه کومه گفت: دهیاری و شورای اسلامی این روستا بهسازی راه دسترسی آن را خواستار هستند و این کار باید با استفاده از مصالح کوهی موجود انجام شود.
وی افزود: این راه به غیر از استفاده روستاییان، با توجه به وجود آبشاری زیبا در مسیر آن نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد و بهسازی آن برای درآمدزایی و اشتغال روستائیان ضروری است.
رنجکش بهره مندی از سرمایه های موجود را از برنامه های جدی دولت در استان گیلان و شهرستان آستارا برای اقتصاد گردشگری دانست و از حمایت از طرح های گردشگری روستائیان و پرداخت تسهیلات بانکی به آنها خبر داد.
رنجکش بیان کرد: روستاهای آستارا شرایط اجرای طرح های بوم گردی را دارند، اما مهمترین خلا در این زمینه نبود آموزش روستاییان است و باید در این راستا کار شود.
او همچنین در بازدید از تعدادی روستای دیگر، در جریان مشکلات اهالی آنها قرار گرفت و بر اجرای طرح بوم گردی در روستای مشند بخش مرکزی آستارا تاکید کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

** کشف شش کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری باند قاچاق آن در تالش
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از کشف و ضبط شش کیلوگرم مواد مخدر تریاک و شیشه و دستگیری باند چهار نفره قاچاق آن در شهرستان تالش خبر داد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی نیروی انتظامی تالش به ایرنا سرهنگ احدالله احدی گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی دریافت گزارش مردمی از فعالیت یک باند چهار نفره در تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، 2 مرد و 2 زن این باند را با همکاری عوامل انتظامی شهرستان های تالش، آستارا و رودسر در تالش شناسایی و دستگیر کردند.
وی اظهار کرد: در بازرسی از یکی از خودروهای قاچاقچیان، پنج کیلوگرم ماده مخدر تریاک و در بازرسی از دیگر خودروی آنها ، یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف و ضبط و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگاران: عیسی پاشاپور - سید جلال سید محمدی
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.