رئیس اداره محیط زیست شهرستان املش روز پنجشنبه در حاشیه این پویش زیست محیطی گفت: در این برنامه 50 نفر از اهالی روستاهای هردوآب و دعوی لات از روستاهای بخش مرکزی املش نسبت به جمع آوری حدود 500 کیلوگرم زباله های خشک و برجای مانده در حاشیه ی جاده و بستر رودخانه ی این دو روستای املش جنوبی اقدام و زمینه ی انتقال آن به کارخانه کمپوست رودسر را فراهم کردند.
وی افزود: این برنامه ی جمع آوری زباله های خشک از حاشیه جاده و بستر رودخانه با هدف ایجاد مسئولیت پذیری اجتماعی و مشارکت عمومی اهالی روستا و سایر شهروندان در حفظ طبیعت و محیط زیست خویش صورت گرفته است.
روستاهای هردوآب و دعوی لات در مجموع با 200 خانوار جمعیت در فاصله چهار کیلومتری مرکز شهر املش واقع شده اند.
اَملَش در فاصله 75کیلومتری شهرستان رشت قرار دارد.
املش از لحاظ پوشش گیاهی با توجه به آب و هوای معتدل و همچنین واقع شدن در جلگه گیلان از شرایط بسیار مساعدی برخوردار است. پوشش گیاهی املش متشکل از درختان توسکا، افرا، انار ترش، انجیر، ازگیل (کنوس)، فندق، گردو، راش، شرم، بلوط، ممرز، توت، ون و آزاد می‌باشد. همچنین گیاهان دارویی از قبیل گل بنفشه و ختمی، گل گاوزبان و کود کوتو در اکثر نقاط املش می‌رویند.
کشف آثاری از قرون گذشته در این منطقه، حاکی از این است که املش سابقه کهن تاریخی پیش از اسلام را دارد.
این شهرستان یکی از دو معدن بزرگ میکای سیاه و دولومیت ایران را در قلب خود جای داده است.
تالاب زربیجار با پوشش گیاهی مردابی زیستگاه پرندگان مهاجر ،برج تاریخی (میل) با ارتفاع 7 متر ،غار لیاروی واقع در روستای لیاروی بلوردکان املش ، بناهای تاریخی در مرکز شهر املش ، جنگل‌های سر سبز بلور دکان وتابستان نشین و مراتع هالی دشت، خسیبدشت، قله ناتشکوه، قله آغوزی و سه شنبه بازار از جاذبه های گردشگری املش به شمار می آید.
خبرنگار: جهانی**انتشار دهنده: بابایی
7291 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.