تفاهمنامه توسعه اقامتگاه‌های بومگردی روستایی گیلان بین سازمان میراث فرهنگی و بنیاد مسکن به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه منقعدشده در تاریخ 10/ 6/ 95 بین سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با موضوع اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و ارتقاء اثربخشی فعالیت های بین سازمانی از طریق ایجاد و توسعه واحدهای بومگردی در روستاهای مستعد گردشگری،تفاهم نامه‌ای بین معاونت‌عمرانی استانداری‌گیلان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان منعقد شد.

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، هدف از امضای این توافق نامه را تقویت زیرساخت ها و فعال سازی ظرفیت های گردشگری،تامین منابع مالی مورد نیاز و هماهنگی با سازمانهای ذیربط جهت احداث واحدهای بوگردی قلمداد کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی،معرفی تولیدات بومی و سوغات محلی جوامع روستایی به گردشگران و نیز معرفی جاذبه ها و اماکن دیدنی گیلان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی،فراهم نمودن مقدمات ایجاد و توسعه تورهای بومگردی در روستاهای مستعد گردشگری با مشارکت مردم و بخش خصوصی را یک ضرورت خواند که با اجرای تفاهم نامه مذکور بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

این مسئول تصریح کرد:به منظور ایجاد هماهنگی و پیگیری مفاد اجرای این تفاهم نامه کارگروهی با عنوان کارگروه توسعه بومگردی روستایی با عضویت نمایندگانی از سوی سه دستگاه عضو تشکیل می شود و کلیه عملیات مرتبط با نظارت بر روند بازسازی و بهسازی (اعم از واحدهای مسکونی اقامتی و بافت روستا) توسط نمایندگان کارگروه انجام می گردد.

وی با بیان اینکه‌گزارش پیشرفت کار بصورت ماهانه از سوی نمایندگان عضو کارگروه تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات به دست آمده برای اعطای اعتبارات به دستگاه های تامین کننده اعتبار و بانک‌های عامل ارسال می شود.

علیزاده گفت: مدت اعتبار تفاهم نامه توسعه اقامتگاه‌های بومگردی سه سال بوده و در این مدت با جدیت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.