به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه سلامت استان در رشت با اشاره به تدوین نقشه راهبردی این دانشگاه اظهار کرد: چشم انداز تعریف شده برای دانشگاه در نقشه راهبردی دانشگاه تدوین شده است و این مهم نیز جز از طریق پژوهش محقق نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، بین المللی سازی، توسعه فناوری های نوین سلامت و توسعه پژوهش ها و ترجمان دانش در برنامه اصلی دانشگاه آورده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که ما در این دانشگاه در فعالیت های پژوهشی جایگاه مناسبی نداریم، خاطر نشان کرد: اما شاخص ها به ویژه از سال 95 با توجه به هدف گذاری هایی که انجام شده و برنامه راهبردی دانشگاه، رو به رشد است.
وی با مهم دانستن توجه به شرکت های دانش بنیان و با بیان حمایت از ایده ها در این شرکت ها، اظهار کرد: برای انجام کارهای تحقیقاتی و فعالیت های پژوهشی و کاربردی شدن آنها بایستی اهتمام داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان یادآور شد: ارتقاء شاخص های علم سنجی دانشگاه جزء محورهایی است که دانشگاه علوم پزشکی استان در آن راستا حرکت می کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل تیم راهبردی این معاونت بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش کاربردی و هر عضو هیات علمی یک شرکت دانش بنیان شعار ما در این رابطه است.
شادمان نعمتی با اشاره به اقداماتی در زمینه نیروی انسانی و پژوهش از جمله تقویت بدنه کارشناسی حوزه پژوهش و فناوری، جذب هیات علمی پژوهش و دستیار پژوهش اظهار کرد: راه اندازی واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان ها از جمله عملکرد صیانت در زمینه عدالت پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی سال 96، باید تعداد طرح های تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان را به 450 طرح برسانیم که تاکنون 300 طرح را مصوب کرده ایم.
معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه ارتباط صنعت با دانشگاه بیان کرد: سال گذشته ، بیش از 10 تفاهمنامه با صنعت به ویژه عقد قرارداد با صنایع دارویی داشتیم.
مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان روز دوشنبه از سوی این دانشگاه و با تجلیل از 40 پژوهشگر برتر حوزه سلامت در بانک صادرات رشت برگزار شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.