به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی روز شنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر لاهیجان و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، با اشاره به تشکیل 48 کارگروه در استان اظهار داشت: نگاه با نشاطی که در استان هم اکنون وجود دارد، کاملا فکورانه و حرفه ای است و همه باید تلاش کنند که این رسالت مهم تا رفع مشکلات استان به خوبی اجرایی شود.
احمدی با اشاره به اهمیت پژوهش در پیشرفت طرح ها و کارها تاکید کرد: تمامی مراکز و ادارات دولتی برای پیشبرد برنامه توسعه کشور نیازمند همکاری های پژوهشی دانشگاه ها هستند.
وی یادآور شد: اگر امروز کشوری قوی و توانمند از نظر دفاعی و موشکی داریم، نتیجه تلاش دانشمندان جوانی است که به پیشرفت کارشان ایمان دارند.
فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه جامعه برای توسعه و پیشرفت به آرامش نیاز دارد، افزود: هم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید همه در کنار هم برای تولید علم و آگاهی به منظور رفاه و معیشت مردم تلاش کنیم .
به گفته احمدی، بعد از جنگ تحمیلی، چهار برنامه توسعه کشور بر مبنای منابع مالی تنظیم شد که منابع محور بود و در برنامه پنجم، به سوی بهره وری و رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی که یک سوم آن از طریق بهره وری بدست می آید، برنامه ریزی شد.
فرماندار شهرستان لاهیجان به برخی نقدها علیه دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار همکاری ها می تواند نقد منصفانه هم وجود داشته باشد و همراه با نقد، راهکارهای اجرایی نیز باید ارائه شود.
وی افزود: امروز کشور را نمی شود با شیوه های سنتی اداره کرد و باید دانایی، محور امور باشد.
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و دیگر پژوهشگران برتر شهرستان ، امروز (شنبه) در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و از 15 پژوهشگر برتر اداره ها و مراکز علمی دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان ، آموزش و پرورش رودبنه و لاهیجان ، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و پنج پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد لاهیجان با تقدیم لوح ، تقدیر شد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : نظرپور ** انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.