محمدرضا روشنی عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این پرنده مصدوم به نام پاشلک را شادی امیدی فر شهروند دوستدار طبیعت در محدوده شهر آستارا کشف کرده بود و تا بهبودی کامل در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل نگهداری خواهد شد.
وی افزود: پاشلک منقاری دراز و راست دارد و اغلب در مناطق باتلاقی پنهان شده و غذای خود را از حشرات، کرم های خاکی و گیاهان تامین می کند.
وی اضافه کرد: پرندگان خشک زی و آبزی همزمان با سرمای مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا به شمال غرب استان گیلان وارد شده اند و حضور آنها در اراضی تالابی و جلگه ای آستارا موقتی است و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه دام شکار یا پرنده مصدوم، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
روشنی خاطرنشان کرد: به دلیل احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پروانه شکار صادر نمی شود و هرگونه شکار پرنده تا رفع نگرانی از شیوع احتمالی این بیماری، ممنوع است.
او با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا بین پرندگان آستارا مشاهده نشده ، اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست آستارا بر مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های پرندگان نظارت دقیق دارد و شکارچیان به هشدار احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا توجه کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و گونه های قابل توجه پرندگان، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.