به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی در استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی گمرک آستارا افزود: افتخار میزبانی و استقبال از زائران خارجی امام حسین (ع) نصیب آستارا و تالش شده و این فرصت فرهنگی و معنوی بزرگی برای ماست.
وی بیان کرد: در شهرستان تالش با بسیج امکانات، تمهیدات لازم برای ‌پشتیبانی ستاد اربعین آستارا اندیشیده شده و مردم آگاه نیز، مسئولان را در این راستا همراهی می کنند.
معاون امور سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش نیز در این آئین گفت: بقعه متبرکه بابا اسماعیل تالش مورد توجه زائران قرار می گیرد و در ورودی شهر تالش، ایستگاه های صلواتی از زائران پذیرایی می کنند و با نصب تابلوها و بنرها، فضای مناسبی برای استقبال و هدایت زائران ایجاد شده است.
سیدجلال سیدمحمدی اظهار کرد: مرحله اول کمک های مردمی تالش برای تامین هزینه های استقبال و پذیرایی از زائران خارجی به حساب ستاد اربعین آستارا واریز شد.
وی ادامه داد: اقدامات قابل توجهی در آستارا برای استقبال از زائران خارجی اربعین صورت می گیرد و در تالش نیز، 10 جلسه هماهنگی کمیته های ستاد استقبال اربعین تشکیل و تصمیم های لازم اتخاذ شده است.
طی شش روز گذشته سه هزار و 731 زائر خارجی اربعین حسینی با گذر از مرز آستارا به کربلای معلی عزیمت کرده اند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری مرکز غرب استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارند و آستارا به عنوان سومین مرز پر تردد ایران، سالیانه تردد حدود 800 هزار مسافر داخلی و خارجی را از مرز خود شاهد است.
خبرنگار: سید محمدی**انتشاردهنده:کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.