جلال دیانسایی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: زائران جدید شامل 586 نفر زن و 690 نفر مرد از کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان در قالب 21 اتوبوس وارد آستارا شده و بعد از اقامت موقت و عزاداری در موکب های پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان، به کربلای معلی عزیمت کردند.
وی اظهار کرد: آستارا همواره در ماه محرم شاهد گذر زائران خارجی کربلای معلی است و سال گذشته بیش از شش هزار زائر از این شهرستان به کربلا اعزام شده بودند.
دیانسایی بیان کرد: این کاروان ها با رسیدن به مرز شلمچه، حرکت پیاده خود را از نخستین شهر کشور عراق به مقصد کربلا آغاز می کنند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
** فرماندار آستارا بر توسعه امکانات و فضاهای ورزشی این شهرستان تاکید کرد
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، یونس رنجکش در نشست با مسئولان اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی آستارا افزود: بودجه و اعتبارات ورزشی باید به صورت متوازن بین هیات های ورزشی توزیع و با توجه به عملکرد و برنامه های هیات ها هزینه شود.
وی همکاری شورای شهر و شهرداری شهرهای آستارا و لوندویل را به منظور توسعه ورزش خواستار شد و اظهار کرد: اعتبارات ورزش باید با توجه به نیازها و برنامه های هیات های ورزشی در اختیار آنها قرار گیرد و در توزیع اعتبارات و امکانات نباید سلیقه ای رفتار کرد.
وی اضافه کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا استعدادهای ورزشی بسیاری وجود دارد ولی کمبود امکانات و نبود پشتیبانی موجب شده استعدادهای ورزشی به خوبی پرورش نیابند.
رنجکش بر خلاقیت و نوآوری در مدیریت ورزش تاکید کرد و افزود: فرمانداری آستارا با توجه به امکانات موجود از توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی حمایت می کند.
آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در قالب 35 هیات ورزشی در این شهرستان ساماندهی شده اند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.