به گزارش ایرنا ، این کاروان عصر یکشنبه در قالب پنج کامیون از کمک های مردمی به ارزش تقریبی سه میلیارد و 500 میلیون ریال ، با بدرقه مسئولان شهرستان لاهیجان به سمت عراق حرکت کرد.
فرماندار لاهیجان در این باره گفت: شهرستان برای اولین سال دارای موکب در نجف اشرف شده و این کمک ها بخشی از کمک های داوطلبانه است که توسط مردم جمع آوری و ارسال می شوند.
سید محمد احمدی خاطرنشان کرد: موکب شهرستان لاهیجان در نجف ظرفیت کمک رسانی به شش هزار نفر زائر در شبانه روز با پذیرایی سه وعده غذایی صبحانه ، نهار و شام را دارد و قادر است که یک هزار نفر را در نجف اسکان دهد.
وی یادآور شد: از بین داوطلبان زیادی که برای انجام خدمت به زائران اربعین در این شهرستان وجود داشتند، حدود 50نفر به عنوان خادمان موکب لاهیجان در نجف استقرار یافته اند تا بصورت داوطلبانه ، به زائران خدمت رسانی کنند.
احمدی اظهار داشت: در سال های گذشته مردم شهرستان لاهیجان به عنوان معین به موکب های شهرستان های رودسر و لنگرود کمک می کردند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
طی سال های اخیر، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، کاروان زائران پیاده و سواره عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به کربلای معلی و همچنین نجف اشرف مشرف می شوند.
18 آبان ماه جاری، اربعین حسینی است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.