نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های صاحبان صنایع را نبود بازار مناسب داخلی و خارجی دانست .

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی طی بازدید از نمایشگاه تولیدات برتر استان گیلان به بیان نقش و جایگاه صنایع کوچک و برگزاری نمایشگاه ها پرداخت و گفت : در دهه‏‌های اخیر رشد و گسترش صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه صنعتی کشورها از جایگاه خاصی برخوردار شده‏‌است و عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند، چرا که این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر ‏گذارند.

وی در ادامه درخصوص اهمیت صنایع کوچک بیان داشت: صنایع کوچک در ایران، به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏‌زا ، بنگاه‏‌های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‏‌اند و با توجه به این‏که درصد بالایی از واحدهای صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‏‌اند این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‏توانند نقش اساسی در برنامه‏‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

جعفرزاده افزود : روند پیشرفت تحولات روز افزون در محیط کسب و کار امروزی، واحدهای کوچک و متوسط را جزیی از شبکه‌ها و زنجیرهای تولید جهانی قرار داده است که توانایی‌های فن‌آوری، نیروی کار متخصص و مدیریت پیشرفته از مهمترین ویژگی‌های آن است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های صاحبان صنایع را نبود بازار مناسب داخلی و خارجی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و حضور در آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع این دغدغه و تبلیغات مناسبی در جهت کسب بازار و فروش محصولات صنعتگران داشته باشد .

وی در ادامه افزود: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستون‌های حیاتی اقتصاد جهان است و در واقع نمایشگاه‌ها یکی از محرک‌های مهم در رشد اقتصاد هستند. امروزه صنعت نمایشگاهی از جایگاه مهم و ارزشمندی در دنیا برخوردار است و ابزاری موثر برای ترویج ، توسعه و تبادل تجاری با چشم اندازی روشن پیش رو صنعتگران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.