عباس صابر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی های دو روز گذشته موجب طغیان رودخانه شلمانرود درشرق گیلان در محدوده شهر شلمانرود و شکر کش شد که در پی آن 80 واحد مسکونی در معرض تهدید حاشیه این رودخانه تخلیه و اسکان موقت داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: سه قایق نیز برای امدادهای احتمالی در آن منطقه آماده خدمت رسانی می باشد.
وی تصریح کرد: براثر باد و باران شب گذشته برق 10 روستای لنگرود قطع که برق 9 روستا در همان ساعات اولیه وصل شد و نیروهای شرکت برق در تلاشند تا برق یک روستای باقی مانده با جمعیت 15 خانوار را نیز وصل کنند.
وی اضافه کرد: دو چاه آسیب دیده مورد استفاده برای تامین آب شرکت آب و فاضلاب شهری لنگرود نیز ترمیم و وارد مدار شدند .
صابر یاداور شد: همچنین روز گذشته بارندگی شدید گوشواره خاکی پل حویق در تالش و تمامی پل کلفت در فومن را تخریب کرد اما خوشبختانه تا بازسازی آنها مسیرهای جایگزین وجود دارد .
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: خوشبختانه آسیب انسانی ناشی از این بارندگی و باد شدید در استان نداشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت مهار شده و کارشناسان برای برآورد خسارت های احتمالی و بازسازی در مناطق آسیب دیده حضور دارند .
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های امداد و خدمات رسانی طی این وضعیت بصورت میدانی حضور داشتند و به مردم خدمت می کردند از تمامی دست اندرکاران قدر دانی کرد.
**افزایش پنج تا 10 درجه ای دما طی 48 ساعت آینده
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز با اشاره به میزان بارندگی ها از دوشنبه تا صبح پنجشنبه در شهرهای مختلف استان گفت: از زمان شروع بارندگی ( دوشنبه ) تا صبح امروز ( پنجشنبه) در شهرهایی همچون بندر انزلی 404 میلیمتر، رودسر 305 میلیمتر ، آستارا 269 میلیمتر ، تالش 220 میلیمتر، لاهیجان 188 میلیمتر، کیاشهر 164 میلیمتر و رشت 115 میلیمتر باران باریده است.
مازیار غلامی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : طی شبانه روز گذشته نیز بیشترین میزان بارندگی ها مربوط به بندر انزلی با 148 میلیمتر ، تالش 134 میلیمتر و رودسر 130 میلیمتر بوده است.
وی با بیان اینکه این سیستم بارش زا در ساعات آینده و طی عصر و شب تضعیف و بتدریج از استان خارج می شود ، افزود : برای روز های جمعه و شنبه آسمان استان صاف تا قسمت ابری و گاهی افزایش ابر با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.
وی روند افزایش دما را در استان طی 48 ساعت آینده بین پنج تا درجه عنوان کرد.
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشار دهنده:بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.