بخشدار مرکزی شهرستان رودسر شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 40خانوار روستای 700خانواری گیشاکجان رودسر که منازلشان درحاشیه رودخانه قرار دارند درمعرض خطر آبگرفتگی قرار دارند.
به گفته وی روستای گیشاکجان در فاصله 500متری شهر رودسر در اثر طغیان رودخانه و بالاآمدن سطح آن ، آب وارد کوچه ها ، خیابان ها و حیاط منازل این روستاییان شده است که درصورت ادامه می تواند منازل آنها را غرقاب کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با جمعیت هلال احمر و ارگان های امدادرسان شهرستان هستیم تا این خانوارها به مساجد و مکان های امن تری انتقال داده شوند.
وی اظهارداشت: برخی روستاهای دیگر در بخش مرکزی رودسر نیز دچار آبگرفتگی شده که بعضی از این آبگرفتگی ها بر اثر بالا آمدن آب از طریق شالیزارها و برخی نیز در اثر طغیان رودخانه است.
وی گفت: بعضی از روستاها مانند گواسرا نیز از طریق شالیزارها آب بالا آمده و وارد کوچه ها و حیاط منازل مردم شده است .
بحشدار مرکزی رودسر افزود: اگر بارندگی ها امشب با همین روند ادامه داشته باشد بسیاری از روستاها با مشکل و خسارت مواجه خواهند شد.
وی یادآورشد: بیشتر خیابان ها و کوچه های شهر رودسر هم با بالا آمدن سطح آب دچار آبگرفتگی شده و رفت و آمد در آنها به کندی صورت می گیرد .
گزارش های مردمی حاکی از آن است که بیشتر روستاهای شهرستان رودسر به دلیل طغیان و بالا آمدن آب رودخانه ها و بارندگی شدید دچار آبگرفتگی شده و رفت و آمد دربرخی از این مسیرها قطع و در برخی مسیرها به سختی انجام می گیرد.
همچنین بارش برف ارتفاعات رحیم آباد رودسر را در بعد از ظهر امروز سفیدپوش کرد و دمای هوا نیز در این مناطق به شدت کاهش یافته است .
شهرستان رودسر با حدود 146هزار نفر در فاصله 73کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است .
بخش کلاچای شهرستان رودسر نیز براثر بارش شدید دچار آبگرفتگی و خسارت شده و پل ارتباطی 50خانوار در این بخش بیش از پنج میلیارد ریال خسارت دیده است.
بر اساس اطلاعات واصله در شهرستان لنگرود نیز رودخانه شلمان رود طییان کرده و حاشیه نشینان این رودخانه درحال تخلیه منازل خود هستند.
پ.ن: عکس تزئینی است
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.