به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، یونس رنجکش گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست تالاب استیل، برداشت مصالح جاده داخل این تالاب که از سال 1362 احداث شده بود، با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای گیلان آغاز شد.
وی افزود: در راستای بهره برداری صحیح از ظرفیت های طبیعی آستارا و توسعه امکانات گردشگری، طرح زیباسازی محیط اطراف استیل با تاکید بر رعایت ضوابط زیست محیطی در دستور کار شهرداری این شهر قرار دارد.
وی بیان کرد: شهرداری آستارا با ارائه طرحی که مورد تائید مراجع ذیربط قرار می گیرد، نسبت به ایجاد فضای مناسب در اطراف تالاب اقدام خواهد کرد.
رنجکش گفت: یکی از الزامات اجرای این طرح، برداشت جاده احداث شده در داخل تالاب بود که عملیات آن بر اساس ضوابط و زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست آغاز شده است.
تالاب استیل آستارا با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک ، اگرت و جزو مناطق گردشگرپذیر است.
پیشتر تخلیه مصالح و نخاله در وسط این تالاب برای احداث راه دسترسی، واکنش و اعتراض علاقمندان به محیط زیست را در شبکه های مجازی برانگیخته بود.

** کشف حدود پنج کیلوگرم ماده مخدر تریاک در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف حدود پنج کیلوگرم ماده مخدر تریاک و دستگیری سه نفر در این رابطه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران کلانتری مرکزی در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز آستارا، در بازرسی از یک دستگاه خودروی نیسان، چهار کیلوگرم تریاک کشف کردند.
وی افزود: در عملیات دیگر با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از منزل یک فرد توزیع کننده مواد مخدر، 900 گرم ماده مخدر تریاک کشف و ضبط شد و متهمان 47، 49 و 53 ساله، دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند.
سرهنگ عزیزی از شهروندان خواست موارد مشکوک به توزیع مواد مخدر را به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.