رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از برگزاری نوزدهمین یادمان شاعر پرآوازه فولکلور ایران و گیلان، میراحمد سید فخری نژاد «شیون فومنی» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا از فومن، یوسف  نیک‌انجام بیان کرد: نوزدهمین‌یادمان شاعر پرآوازه فولکلور ایران و استان گیلان میراحمد سید فخری نژاد «شیون فومنی» روز پنج شنبه ٢٣ شهریور ماه جاری ساعت ١٦:٣٠  در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزارخواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فومن با بیان اینکه سعی شده مراسم یادمان امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت تر باشد، گفت: امسال تلاش شده تا این یادمان از تک بُعدی بودن و صرف قرائت اشعار در وصف مرحوم شیون فومنی خارج و به صورت ترکیبی برگزار شود.

نیک انجام اجرای موسیقی سنتی توسط کیانوش علی پور ، کتابت اشعار شیون به صورت خوشنوسی همزمان  با قرائت اشعار  همراه با موسقی ، اجرای تئاتر  از منظومه  گاب دکفته بازار  شیون فومنی ،قرائت شعر توسط شاعران نام آشنای گیلانی از جمله  برنامه های این  همایش عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن همچنین به حضور مهمانان ملی نیز اشاره و یادآورشد: علیرضا طبائی شاعر پیشکسوت کشوری و حسین محجوبی طراح و نقاش کشوری از مهمانان ویژه این همایش معرفی کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به رونمایی از طرح علمی و پژوهشی یادمان استاد شیون فومنی در این همایش، تصریح کرد:  با توجه به اینکه برگزاری  یادمان سال آینده به صورت  علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد، قرار است در قالب این طرح مقالات و نوشته هایی با موضوع ابعاد مختلف اشعار شیون جمع آوری شده و بعد از داوری و انتخاب آثار برگزیده در سال آینده طی مراسمی از نویسندگان این آثار تجلیل و تقدیر به عمل آید.

وی تصریح  کرد: خانواده مرحوم شیون به ویژه فرزند ارشد وی (حامد فومنی) در برگزاری برنامه امسال همچون سال های گذشته مشارکت ویژه و همه جانبه ای دارد.

نیک انجام در پایان  ضمن  دعوت  از علاقه مندان  و دوستداران  شیون  فومنی  جهت  حضور  در  این مراسم ، از حمایت های مادی و معنوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گیلان ، فرماندار ، نماینده  مردم فومن و شفت در مجلس شورای  اسلامی، در برگزاری این مراسم و همچنین اصحاب رسانه که  نقش تأثیرگذاری در اطلاع‌رسانی و حضور گسترده مردم در این یادمان در سال های گذشته داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.