اولین جشنواره سفال سنتی و سومین جشنواره خرمن در دهستان جیرده شهرستان شفت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از شفت، ابراهیم هوشیار مسئول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در شهرستان شفت اظهار کرد:اولین جشنواره سفال سنتی و سومین جشنواره خرمن از سوی میراث فرهنگی شهرستان شفت،با همکاری بخشداری مرکزی،جهاد کشاورزی،بهزیستی،دهیاری و شورای اسلامی دهستان جیرده برگزار شد.

وی اجرای برنامه‌های متنوع از جمله عروس‌بران،موسیقی محلی،لافند بازی،بازی های بومی محلی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره خواند و افزود:این جشنواره به شکرانه برداشت پرمحصول در سال زراعی برگزار شد و موجبات آشنایی شهروندان با فرهنگ و آیین‌های کهن گیلان را فراهم آورد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شفت همچنین برگزاری اولین جشنواره سنتی سفال،خاطر نشان کرد:سفالگری از جمله صنایع دستی بومی و اصیل  جیرده و روستاهای اطراف آن محسوب می‌شود.

هوشیار همچنین به جنبه کاربردی و هم تزیینی سفال اشاره نمود و گفت:به دلیل کیفیت سفالینه های تولیدی در شهرستان شفت این منطقه از پتانسیل بالایی برای عرضه سفال برخوردار است،لذا برگزاری جشنواره برای این محصول یک ضرورت فرهنگی است.

وی تاکید کرد:برگزاری این جشنواره گامی موثر برای شناساندن بیشتر صنعت سفال شهرستان و تبادل تجربیات صنعتگران دارد و زمینه ایجاد تنوع بیشتر تولیدات و فراهم نمودن بستر مناسب برای احیا و بروزرسانی این صنعت را ایجاد می سازد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.