به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان در رشت با اعلام این مطلب افزود: سیل اخیر در شرق گیلان به 600 واحد مسکونی شهری و 450 واحد مسکونی روستایی خسارت زده و حدود 25 دستگاه خودرو نیز نابود شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، به تاسیسات شهری ، آسفالت ، پل ها و سر دهنه های کشاورزی نیز خساراتی وارد آمده است.
استاندار گیلان گفت: اگر در چند سال گذشته برای پیشگیری از خسارات رانش زمین در تالش محله شهرستان لنگرود فکری اساسی می شد، امسال خسارت های آبگرفتگی به این میزان نبود در حالیکه اکنون مردم این محله، تقریبا همه چیز خود را از دست داده اند که برای پیشگری از تکرار آن، باید فکر اساسی شود.
نجفی با تاکید به مسئولان استان برای رسیدگی جدی و فوری به مشکلات سیل زدگان گفت: برای پرداخت تسهیلات بانکی و کمک های بلا عوض به این افراد، اقداماتی در حال انجام است که بزودی به نتیجه خواهد رسید.
به دنبال بارش های رگباری بامداد جمعه گذشته در گیلان بویژه مناطقی از شرق استان که در این هنگام از سال، بی سابقه عنوان شده، مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به منازل شهروندان ایجاد شد و خسارت هایی به منازل روستایی و شهری و تاسیسات عمومی وارد کرد.
روز گذشته (شنبه) نیز اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در سفر به گیلان و بازدید از مناطق آبگرفته در شهرستان های لاهیجان و لنگرود، از پرداخت تسهیلات شامل تسهیلات بلاعوض و نیز تسهیلات با کارمزد اندک به خسارت دیدگان آبگرفتگی استان خبر داد.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در 60 و 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
خبرنگار : ابراهیمی **انتشاردهنده:کبیری
6070/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.