به گزارش ایرنا، مدیر کمیته امداد شهرستان صومعه سرا در آئین افتتاح 37 مسکن مددجویی در روستای مهویزان گوراب زرمیخ گفت : 18واحد مسکونی برای محرومان با اعتبار 3میلیارد و 600 میلیون ریال در هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است .
محمدی ملک دوست با اشاره به اینکه 55 درصد واحد های مدد جویی ساخته شده در شهرستان متعلق به بخش گوراب زرمیخ است افزود : برای ساخت این مسکن ها افزون بر یک میلیارد ریال از محل مساعدت بلا عوض کمیته امداد هزینه شده است .
وی تصریح کرد : مددجویان توانسته اند از تسهیلات کم بهره بانکی معرفی شده از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ارزش 2میلیارد و 550 میلیون ریال بهره مند شوند .
ملک دوست با اشاره به اینکه از واحد های مذکور 19 واحد توسط بسیج سازندگی سپاه با اعتبار 3میلیارد و 800میلیون ریال احداث شده است افزود : در مجموع برای احداث 37 واحد مدد جویی 7میلیارد و 400میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .
شهردار گوراب زرمیخ در آئین افتتاح میدان و نماد سردار جنگل گفت : نماد ها و عناصر شهری در ایجاد هویت در شهروندان تاثیر دارد.
داوود توفیقی ادامه داد: با توجه به اینکه گوراب زرمیخ پایگاه مبارزات میرزا کوچک جنگلی بوده است ایجاد این نماد و میدان را با رویکرد هدایت و توسعه کاربرد هنر ایرانی- اسلامی در شهر با اعتبار یک میلیارد ریال احداث نموده ایم .
بخشدار گوراب زرمیخ هم در حاشیه مراسم گفت: دولت نگاه ویژه ای برای محرومیت زدایی دراین بخش بویژه در روستاها داشته است.
فرزاد امدادی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مردم در خصوص ضعف برق مرتفع شده است اظهار داشت : در هفته دولت برای تقویت شبکه برق گوراب زرمیخ ، بیش از 1میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .
وی با اشاره به اینکه مناطق مستعدی برای گردشگری در این بخش وجود دارد افزود : استخر دوقلو روستای سه سار خود به تنهایی می تواند نقش موثری برای جذب گردشگر داشته باشد .
امدادی افزود : در خصوص آب روستایی با توجه به مناطق کوهستانی این بخش با توجه به فصل گرما دچار مشکلاتی بودیم که با تلاش و حمایت مسوولان این مشکلات در حال کاهش و برطرف شدن است .
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع از سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ با دارا بودن بیش از 140 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است .
خبرنگار: فرزاد حسن پور **انتشار دهنده : بابایی
7292/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.