به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی محمدی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران اوقاف و امور خیریه استان گیلان در رشت، با یادآوری تاکیدات رهبری در ماه مبارک رمضان امسال اظهار داشت: معظم له فرمودند منافع ملی ما در راستای هویت ملی تعریف می شود و اسلام، انقلاب و تاریخ نیز هویت ملی ما هستند.
وی با بیان رشادت ها و فداکاری های شهیدان انقلاب اسلامی در به ثمررسیدن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهدای مدافع حرم تصریح کرد: شهدا جانشان را برای قرآن و اهل بیت هدیه کردند و همه ما مدیون این شهدا هستیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه انقلاب اسلامی را یکی از بزرگترین نعمت ها برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: بایستی قدر این نعمت را بدانیم؛ برای حفظ انقلاب اسلامی باید وحدت و اتحاد بر محور فرمایشات امام راحل و رهبری داشته باشیم و به اسلام به عنوان عامل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی توجه کنیم.
وی اضافه کرد: برای حفظ وحدت، اتحاد و همدلی بر محور ولایت، امامت و رهبری بایستی به تذکرات ، سخنان و تدابیر رهبری توجه و عمل کنیم و این مهم، وظیفه همه دولتمردان و مدیران در هر سطح و همچنین وظیفه مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال جاری دو رویکرد را برای سازمان اوقاف طرح کرده ایم، گفت: ارتقاء بهره وری در موقوفات در ابعاد مختلف از جمله بهره وری اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی مد نظر است.
حجت الاسلام محمدی فعال شدن اداره های اوقاف و امور خیریه شهرستان ها را دومین رویکرد سازمان اوقاف در سال جاری عنوان و اظهار کرد: به موقوفات و رقبه تنها در ادارات کل نباید توجه شود بلکه ادارات شهرستان ها نیز بایستی در این رابطه فعال تر عمل کنند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به عمل امینانه به نیات واقفان خاطرنشان کرد: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و امام خمینی (ره) نیز فرموده اند که موقوفات باید به حال وقفیت باقی بماند و به وقف عمل شود.
در پایان این مراسم ستار علیزاده به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان گیلان معرفی و از حجت الاسلام ولی عادلی مدیرکل سابق قدردانی شد.
استان گیلان دارای 941 بقعه و امام زاده، سه هزار موقوفه و حدود 20 هزار رقبه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.