به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش عصر شنبه در آئین افتتاحیه دوره آموزشی هیات ورزشی شنا اظهار داشت : متاسفانه بخش زیادی از ظرفیت های آستارا مغفول مانده است و برای احیا و معرفی آنها برنامه ریزی و تلاش می شود.
وی ایجاد زیر ساخت های ورزشی را اصلی ترین دغدغه مسئولان در این حوزه خواند و افزود: استخر شنا یکی از زیرساخت های مهم است و ورزش آستارا از نبود آن رنج می برد.
وی با بیان اینکه دولت تاکنون برای احداث استخر شنا در آستارا، چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است، ادامه داد: تکمیل این طرح، نیازمند 15 تا 20 میلیارد ریال اعتبار است و از طریق اعتبارات شهرستانی یا واگذاری به بخش خصوصی تامین خواهد شد.
فرماندار آستارا آموزش رشته های ورزشی برای کودکان و نوجوانان را نوعی سرمایه گذاری خواند و تصریح کرد: در برابر این سرمایه گذاری از سوی والدین، مسئولان و متولیان امر باید بستر پیشرفت و توسعه رشته های مختلف ورزشی را فراهم کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا نیز در این آئین ، شنا، تیراندازی و اسب‌سواری را از ورزش‌های توصیه شده در اسلام خواند و اظهار کرد: استعدادهای نهفته زیادی در این شهرستان وجود دارد که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، فعال نشده است.
وحید خاصی پور مشکل علاقه‌مندان رشته شنا را نبود استخر عنوان و تصریح کرد: طرح استخر دولتی این شهرستان پس از 10 سال، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری‌های نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان، 15 میلیارد اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته است.
رئیس هیأت شنای آستارا نیز در این مراسم گفت: 15 مربی شنا در این شهرستان فعالیت می کنند و برای آموزش، به شهرهای همجوار اعزام می شوند.
رامین بشرویه افزود: نبود زیرساخت‌های لازم از جمله استخر، آموزش برخی از اصول اولیه رشته شنا در این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است و امیدواریم با همت مسئولان شاهد تکمیل طرح استخر باشیم.
در ادامه این آئین، مسابقه شنای آب های آزاد با شرکت 10 شناگر از شهرهای آستارا و لوندویل به مسافت 500 متر برگزار شد و هوشنگ نعیم، پوریا اکبری و حسین هدایتیان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در قالب 35 هیات ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.