به گزارش خبرنگار ایرنا، ویژه برنامه خدیجه (س) مادر امت شب گذشته همزمان با وفات آن حضرت با حضور اقشار مختلف مردم در امزادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و امروز (دوشنبه) نیز در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در حال برگزاری است.
بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، بقعه متبرکه خواهر امام رضا رشت، امامزاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر، آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود، بی بی حوریه بندرانزلی و امامزاده حمزه رودبار از جمله امام زادگان شاخص استان گیلان میزبان برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ویژه برنامه خدیجه (س) مادر امت در راستای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد و امروز در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در برخی امام زادگان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانی، عزاداری و اهداء جایزه به افراد دارای نام خدیجه (س) از جمله ویژه برنامه هاست.
وی گفت: این بانوی بزرگوار در راستای ترویج فرهنگ اسلام گام های بزرگی برداشت و سرمایه خود را برای ترویج اسلام گذاشت.
طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان از ششم خردادماه جاری در 410 بقعه متبرکه و امام زاده استان گیلان به اجرا درآمد و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.
در مدت اجرای این طرح 10 ویژه برنامه شامل اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی، جزء خوانی، محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری برگزار می شود.
استان گیلان دارای 940 بقعه متبرکه است.
امروز سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.